hpqdirec.exe reageert niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter han2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Ik heb een HP Officejet 6500wireless, die ik gewoon "bedraad" gebruik.
Probleem is dat als ik HP Solution Center opstart, weliswaar aangegeven wordt dat de printer "klaar" is, echter de inktniveaus zijn niet beschikbaar. Wil ik een faxlogboek afdrukken, lukt dit niet. Als ik bestanden van o.a.Word en Excel wil doorfaxen, verschijnt de faxwizard niet. Gewoon printen gaat ook niet ( Bij opnieuw opstarten van de pc wil het probleem nog wel eens verdwijnen.....). Als ik HP Solution Center wil afsluiten, krijg ik de melding "hpqdirec.exe reageert niet"
Wie weet hoe ik dit kan oplossen ? ( ik werk met windows 7)

Herinstalleer de driver eens. Ik neem aan dat de printer een IP heeft, wat als je naar dat IP surft, kan je daar wel de gegevens zien die je wilt weten?

Herinstalleren wacht ik nog heel even mee ; inmiddels opnieuw opgestart en het probleem is weer over, maarre.....hoe kan ik het ip adres van mijn printer achterhalen ?

Staat meestal wel op de printer zelf.

Je hebt het toch op deze manier aangesloten?

Printer <netwerkkabel> -> modem/router/switch <- <kabel> computer ?

Ik zie op de printer geen adres.....
De aansluiting ; usb kabel naar pc, stekker in het stopcontact en een driver gedownload ( had voorheen windows xp, kon daarbij installeren mbv cd, werk nu echter met windows 7 en heb hiervoor via de site van hp een driver gevonden :OJ6500vE709_Full_14.exe
Op dit moment doet het probleem zich weer voor ! Misschien toch maar eens alles verwijderen en opnieuw installeren......?
( of misschien zijn er "services" die bij het opstarten van de pc automatisch gestart moeten worden ? )

Laatst bewerkt:
Ik ga de status op "opgelost" zetten hoewel het probleem niet helemaal over is ; ik heb alle hp software verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Blijft nu vaak goed, de ene keer dat ik problemen heb is het op te lossen door de printer een keer uit-en weer aan te zetten. Zit dus iets niet helemaal goed, maar beter dan voorheen....
Bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan