HP's all in one willen niet op xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
ik heb nu 4 verschillende hp all in one's uit 2008 op windows xp home en pro, alle met sp 3, proberen te installeren volgens het boekje.

Alles gaat goed, eerst software erop zetten, dan usb kabel aansluiten maar dan, bij de laatste stap om de installatie te voltooien komt hij niet verder en blijft een uur hangen alvorens ik de pc uitzet en opnieuw opstart, in 3 gevallen ging de set up toen verder met goed gevolg, in een geval heb ik alles uit het register moeten halen alles opnieuw moeten doen, toen stokte de installatie ook in de laatste fase en na een reset voltooide deze zich weer.

Wat doe ik toch steeds fout ?

ik heb nu 4 verschillende hp all in one's uit 2008 op windows xp home en pro, alle met sp 3, proberen te installeren volgens het boekje.

Alles gaat goed, eerst software erop zetten, dan usb kabel aansluiten maar dan, bij de laatste stap om de installatie te voltooien komt hij niet verder en blijft een uur hangen alvorens ik de pc uitzet en opnieuw opstart, in 3 gevallen ging de set up toen verder met goed gevolg, in een geval heb ik alles uit het register moeten halen alles opnieuw moeten doen, toen stokte de installatie ook in de laatste fase en na een reset voltooide deze zich weer.

Wat doe ik toch steeds fout ?

Ja idd.. type nummers willen we altijd weten :)
Maar... a) heb je usb aangesloten? en toevallig ook de netwerk kabel? b) ziet xp de printer wel? c) hoe is het met je usb poorten zelf? werken die wel ?

gr Berenland

De installatie zal inderdaad niet goed gaan indien je een usb hub gebruikt. Je dient de all in 1 allen direct op het mobo aan te sluiten.

Kun je wat typenummers noemen?

Moest even de typennummers op mijn werk nakijken

photosmart c5280
photosmart c4480
deskjet f2280
hp psc 4280

wij gaan als volgt te werk:

wij stoppen de cd in de computer en volgen de aanwijzingen, in de tussentijd pakken wij de all in one uit

na een tijdje vraagt de installatie software de all in one aan te sluiten. Windows herkent de all in one en begint met drivers te installeren.

alles gaat goed tot aan 95 procent, programma is bezig met contact te leggen met de all in one maar na 30 minuten is er nog niks gebeurd. We herstarten de pc met een harde reset (gewoon afsluiten lukt niet meer, ook niet met ctrl+alt+del, muis werkt nog wel) met de hp cdrom er nog in en na de herstart gaat de installatie verder en en wordt afgerond.

Het gekke is dat op vier verschillende pc's precies hetzelfde gebeurt, 2 met xp home en 2 met xp pro, allen met sp3.

Laatst bewerkt:
Als gebeurt wat je beschrijft, dan wordt het tijd voor een mailtje richting HP.

Moest even de typennummers op mijn werk nakijken

photosmart c5280
photosmart c4480
deskjet f2280
hp psc 4280

wij gaan als volgt te werk:

wij stoppen de cd in de computer en volgen de aanwijzingen, in de tussentijd pakken wij de all in one uit

na een tijdje vraagt de installatie software de all in one aan te sluiten. Windows herkent de all in one en begint met drivers te installeren.

alles gaat goed tot aan 95 procent, programma is bezig met contact te leggen met de all in one maar na 30 minuten is er nog niks gebeurd. We herstarten de pc met een harde reset (gewoon afsluiten lukt niet meer, ook niet met ctrl+alt+del, muis werkt nog wel) met de hp cdrom er nog in en na de herstart gaat de installatie verder en en wordt afgerond.

Het gekke is dat op vier verschillende pc's precies hetzelfde gebeurt, 2 met xp home en 2 met xp pro, allen met sp3.

Ik heb de helpdesk even gesproken hierover, (ik werk bij hp) maar hun is niets bekend over de situatie. Ook niet met SP3 wat evt een bottlenek zou kunnen zijn.

Wat ik niet uit je uitleg naar boven kan toveren. hoe zitten die printers aangesloten? Allemaal via usb ? of maak je idd gebruik van een USB hub? En geen netwerk aansluiting op die printer? Het bevreemd me dat je verschillende type printers hebt, die allemaal hetzelfde probleem veroorzaken.

Maken jullie gebruik van policies? Mag er uberhaupt wel iets geinstalleerd worden op de usb poorten? Want als dit niet toegestaan is door de systeembeheerder dan kan dit ook voor problemen zorgen. Staat de usb wel aan in het bios?

Het kan niet zo zijn dat deze problemen allemaal veroorzaakt word door brakke software van HP.. (ok ok .. toegegeven die is wel eens brak.. maar niet op al deze verschillende type's)

Laat maar horen hoe en wat..
Succes!

Gr Berenland

de all in ones zitten rechtstreeks op een usb poort. Het zijn stand alone pc's. Ik krijg opeens een helder moment, als je in de taskbar avg uitzet, gaat hij dan echt helemaal uit?

Maar ik zal eens avg helemaal deïnstalleren, de printer ook en dan opnieuw starten en printer erop zetten.

avg helemaal uitzetten, dus niet alleen uitschakelen op de tray, heeft geholpen. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan