href="javascript:topage(url);"

Status
Niet open voor verdere reacties.

mysql

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2012
Hallo Allemaal,

ik ben iets aan het maken en nu heb ik de volgende link:

HTML:
<a href="javascript:topage('./home.php');">

Als ik op deze link klik wordt topage(url); uitgevoerd en wordt de content van de pagina 'url' opgehaald en met innerHTML ingevoerd binnen een bepaalde tag op mijn website.

Nu is mijn vraag hoe ik er voor kan zorgen dat als er op de link wordt geklikt, dat als ik op 'Een pagina terug gaan' van de browser klik dat ik een pagina naar mijn vorige pagina ga, bijvoorbeeld het aanroepen van: javascript:topage('./contact.php'); . (Nu krijg ik bijvoorbeeld een blanke pagina, omdat de pagina de eerste was die ik aanriep.)

Mijn tweede vraag is het volgende:
Als je nu over de link heen gaat krijg je in de statusbalk de javascript-url te zien. Hoe kan ik in de statusbar bijvoorbeeld 'www.example.com/home.php' of 'www.example.com/contact.php' kan laten zien?

Alvast heel erg bedankt

MySQL

Het antwoord op de eerste vraag heb ik gevonden met behulp van window.history.pushState() .
Het antwoord op de tweede vraag weet ik nog niet.

MySQL

Antwoord op je tweede vraag: je voegt bij de href tag de volledige link in (die je zichtbaar wilt hebben in de statusbar), en gebruikt de onclick tag om je javascript uit te voeren. Bijv:
HTML:
<a href="http://website.nl/pagina.php" onclick="topage('pagina.php')">Klik hier om naar de pagina te gaan</a>
Let dan wel op: in de topage functie móet je false returnen, anders zal de gebruiker nog steeds naar de link uit de href tag toe gaan.

Laatst bewerkt:
Hallo CaptainBri,

ik heb het als volgt gedaan:
HTML:
<script>myLink.onclick = function(){_topage(url);return false;};</script>

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan