HT-Log.

Status
Niet open voor verdere reacties.

TorukMakto

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2002
Alles oke?

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 17:20:38, on 13-9-2004
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Eset\nod32kui.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\cnmsmye.exe
C:\Program Files\Eset\nod32krn.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Documents and Settings\Fam. Slaats\Mijn documenten\HT-LOG\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.home.nl/
O4 - HKLM\..\Run: [nod32kui] "C:\Program Files\Eset\nod32kui.exe" /WAITSERVICE
O4 - Startup: BJ Status Monitor Canon MP370 Series Printer.lnk = C:\Documents and Settings\Fam. Slaats\cnmss Canon MP370 Series Printer (Local).exe

Bij voorbaat dank.

Hoi Buffy.

Dit is zeker het volledige log, op twee items na die ik in de Ignorlist heb staan.

Abnormaal kort, maar schoon.

Mag ik vragen wat je op de ignore-lijst hebt staan?

dit is idd abnormaal kort.. heb je zelf misschien per ongeluk/expres alles aangevinkt en op fix checked gedrukt? :confused:

Geplaatst door buffy
Abnormaal kort, maar schoon.

Mag ik vragen wat je op de ignore-lijst hebt staan?

04...\QuikTime\qttask.exe-atboottime.....
02...\Adobe\Acrobat 6.0\ActiveX\Acro......

Nogmaals bedankt voor het nakijken.

Geplaatst door rodin
dit is idd abnormaal kort.. heb je zelf misschien per ongeluk/expres alles aangevinkt en op fix checked gedrukt? :confused:

Nee hoor :rolleyes: Het is gewoon een kwestie van Configureren!

Geplaatst door l.slaats.
04...\QuikTime\qttask.exe-atboottime.....
02...\Adobe\Acrobat 6.0\ActiveX\Acro......

Hoi Lei,

Het ontgaat mij geheel wat voor zin het heeft om die items op de ignore-list te zetten. Zou je mij dat willen uitleggen?
In beginsel dient er bij HijackThis helemaal niets op de ignore-list te staan, zodat de scanresultaten een zo volledig mogelijk beeld geven van de stand van zaken op de pc.
Waarom laat je dat opstartitem van QuickTime eigenlijk negeren? Dat is nu bij uitstek een opstartitem dat ik zou fixen omdat het volstrekt overbodig is.

Geplaatst door l.slaats.
Het is gewoon een kwestie van Configureren!

Volgens mij behoor jij tot degenen die uitgaan van de "hoe korter hoe beter" gedachte, het idee dat een kort log een gezonde, goed draaiende pc zou weerspiegelen. Dat is een misvatting.

Waarom laat je dat opstartitem van QuickTime eigenlijk negeren? Dat is nu bij uitstek een opstartitem dat ik zou fixen omdat het volstrekt overbodig is.[/B]

Als je deze fixt komt deze gewoon weer terug nadat ik b.v een Trailer hebt bekeken op internetprovider @Home! Heb een hekel aan programma's die ongevraagt mee opstarten. Vandaar dat ik deze op de 'ignore-list' hebt gezet. Wis je dit dan niet Buffy?

'En hoe korter hoe beter' is inderdaad een misvatting! Je weet toch dat HijackThis een programma is om Spyware op te sporen die verstopt zit in je browser toch? :D ;)

Geplaatst door l.slaats.
Als je deze fixt komt deze gewoon weer terug nadat ik b.v een Trailer hebt bekeken op internetprovider @Home! Heb een hekel aan programma's die ongevraagt mee opstarten. Vandaar dat ik deze op de 'ignore-list' hebt gezet. Wis je dit dan niet Buffy?

Volgens mij moet jij eens een woordenboek pakken en opzoeken wat "negeren" of "to ignore" eigenlijk betekent. Als je een hekel hebt aan programma's die ongevraagd mee opstarten, moet je dat QuickTime-item juist níet negeren (want dan laat je het gewoon opstarten) maar fixen. En jij bent zo'n ster in "configureren", toch? Configureer QuickTime Player dan eens zo dat het niet terugkomt! Ik kijk ook weleens trailers bij @Home (ook mijn provider), maar het item van QuickTime blijft keurig weg.

Geplaatst door l.slaats.
'En hoe korter hoe beter' is inderdaad een misvatting! Je weet toch dat HijackThis een programma is om Spyware op te sporen die verstopt zit in je browser toch? :D ;)

Nee hoor. HijackThis geeft een totaalbeeld van wat er op de pc speelt, het spoort geen spyware op. Wel stelt het experts in staat spyware op te sporen. HijackThis brengt van alles aan het licht, kwaadaardige maar vooral ook veel goedaardige processen en register-entries. Alle soorten entries kunnen kwaadaardig maar ook goedaardig zijn: standaard start- en zoekpagina's (R0, R1, R2, R3), programma's die automatisch worden geladen (F0, F1), hostbestanden (01), start- en zoekpagina's van Mozilla/Netscape (N1, N2, N3, N4), BHO's (02), IE toolbars (03), automatisch startende programma's (04), in het configuratiescherm verborgen IE opties (05), door de administrator ingestelde IE opties (06), eventuele uitschakeling van regedit (07), extra rechtklikmenu-opties in IE (08), extra knoppen en menu-items in IE (09), eigenschappen van Winsock LSP (010), extra geavanceerde opties in IE (011), plugins in IE (012), standaard prefix in IE (013), standaardinstellingen van IE (014), vertrouwde zone in IE (015), in IE geïnstalleerde activeX componenten (016), DNS-server (017), extra protocollen (018), user style sheets (019), AppInit_DLLs (020), ShellServiceObjectDelayLoad (021), SharedTaskScheduler (022). HijackThis brengt dit dus allemaal in kaart. Het programma spoort géén spyware op. Wel stelt het deskundigen in staat spyware op te sporen.

Een lang log met allerlei soorten entries kan van een kerngezonde, schone, goed werkende pc komen. Fix je te veel en maak je je log te kort, dan snijd je jezelf in de regel in de vingers. Veel items zijn buitengewoon nuttig voor het goed functioneren van je OS en je programma's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan