Htacces mod_rewrite samen met php multiviews

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yannick b

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2007
Berichten
10
Hallo,

Ik gebruik deze htacces voor mijn Multiviews:

PHP:
	Options MultiViews
	# Zet multiviews aan

	RewriteEngine on
	# Zet RewriteEngine aan
	
	RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
	# Check of het request een bestaande directory is
	RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
	# Check of de request een bestaande file is
	
	RewriteRule ^(.*) index.php/$1
	# Rewrite all the urls. Add index.php to it.

Op site 1, (vdbergen.com krijg ik alleen al vanwege 'Options MultiViews' een Internal Server Error, de hosting weet niet waardoor dit komt, als ik Options MultiViews dan verwijder uit de htaccess, dan krijg ik het wel te zien, maar als ik dan naar leden/inloggen ga(url staat op de site) dan krijg ik de error van de htacces 'No input file specified.'

op site 2, krijg ik vanwege de 'Options MultiViews' een 403 forbidden error, als ik daar die Option Multiviews verwijder, moet betekenen lijkt mij dat de laatste rewriterule 'RewriteRule ^(.*) index.php/$1' nog wel hoort te werken,
Alleen als ik dan naar de site ga, en ik ga naar leden/inloggen, dan krijg ik mijn mainpage gewoon te zien, en als ik via index.php/leden/inloggen ga, dan gaat mijn errorhandler werken(die geen error weergeeft voor die fout)

Ik weet niet of deze extra uitleg nog nodig is voor het oplossen van mijn probleem, maar dat leden en inloggen haal ik zo uit de url:
PHP:
$_MULTI	=	$core->main->getMultiview();
// Get multieviews

if(isset($_MULTI[2]) && !empty($_MULTI[2]) && isset($_MULTI[3]) && !empty($_MULTI[3])){

	$page	=	$core->basepath . '/pages/' . $_MULTI[2] . '/' . $_MULTI[3] . '.php';
	// Gebruik aangegeven pagina
	
}else{
	
	$page	=	$core->basepath . '/pages/start.php';
	// Geen file aangegeven.
	
}
// Get paginanaam

if(file_exists($page)){
			
	include	$page;
			
}else{
	
	include $core->basepath . '/pages/errors/404.php';
		
}


//$core->main->getMultiview() dat is dit:
	public function getMultiview(){
		
		return explode('/', $_SERVER['REQUEST_URI']);
		// Retrun exploded request uri
		
	}

Dus mijn vraag dan, weet iemand hoe het komt dat waarom ik een internal server error krijg, of waarom (eigenlijk de belangrijkste vraag) ik de 'No input file specified.' error krijg, terwijl de map leden wel in de map pages staat, en het bestand inloggen.php in die map leden wel staat.

Alvast harstikke bedankt voor jullie antwoord(en),

Groeten Yannick
 
Laatst bewerkt:
Ik zat dan zelf nog te twijfelen of dit:

PHP:
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
    # Check of het request een bestaande directory is
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
    # Check of de request een bestaande file is

Die de 'No input file specified.' error weergeeft, komt omdat die natuurlijk niet checkt op de pages/ map. alleen als ik deze regels uit de htaccess verwijder, dan krijg ik weer de internal server error op site 1, en site 2 die redirect steeds naar de errorhandler, en daar weergeeft die niks,

Groeten Yannick
 
Ik plaats maar ff een reactie dat deze topic terug omhoog in de lijst komt te staan, aangezien een reactie wel makkelijk zo zijn :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan