.htaccess, om gek van te worden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

falcojugger

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2008
Beste allemaal,

ik heb een subdomein op mijn website aangemaakt. Deze wil ik beveiligen, waarna ik een nieuwe versie van de website kan gaan bouwen, terwijl de huidige website gewoon bereikbaar is.

Nu dacht ik dit eventjes te doen met .htaccess. Ik heb al vaker problemen gehad met dit gebeuren en het nooit echt gebruikt.

Nu heb ik mijn subdomein, laten we het test.website.nl noemen.
in het subdomein "test" heb ik een .htaccess bestand staan met daarin het volgende:
Code:
order deny, allow
allow from 84.27.178.33
deny from all
Hij zou hiermee alles tegen moeten houden, behalve mijn externe IP, dit heb ik opgezocht via watismijnip.nl

echter als ik nu naar de website ga:
Server fout!

De server kreeg een interne fout en kon uw vraag niet beantwoorden. De server is overbelast of er was een fout in een CGI script.

Indien u van oordeel bent dat deze server in fout is, gelieve de webmaster te contacteren.
Error 500

en nu...
ik dacht eerst met wachtwoorden te werken, maar ik dacht dat met ipadressen makkelijker te doen zou zijn. nu werkt het alsnog niet!!!

om eerlijk te zijn: ik snap het hele .htaccess gebeuren ook niet zo goed hoor

Je hoeft niet te weten hoe je een htaccess bestand moet maken met deze website kun je heel simpel een maken.
http://www.htaccesseditor.com/en.shtml#a_redirect

Ik hoop dat je er wat aan hebt :-)!
Maar let op, een htaccess is niet 100% waterdicht en is simpel te omzeilen.
Voor een betere beveiliging kun je beter een php login systeempje downloaden en je pagina zo beveiligen.

Goodluck with it!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip!
Het gaat er ook niet om dat het 100% waterdicht is, er moet gewoon enige beveiliging zijn. Mensen zouden deze link niet eens moeten kunnen vinden van het testgedeelte, maar stel dat ze er per ongeluk toch op komen, er enige beveiliging is dat ze niet overal in gaan zitten.

Ik heb de link gebruikt om een .htaccess file te maken, maar ik krijg nog steeds dezelfde fout!
Wat ik heb gedaan:

Deny all access to files --> Deny
Access restriction --> OK --> 83.160.58.134 (mijn ip)

Code:
<Files ~ "^\.(htaccess|htpasswd)$">
deny from all
</Files>
Options Indexes
order deny,allow
allow from 83.160.58.134
deny from all

dit sla ik op als htaccess.rtf
vervolgens gebruik ik filezilla om het naar mijn subdomein te oploaden en hernoem ik het daar naar .htaccess

ik krijg weer dezelfde fout als in mijn eerdere bericht

Never mind, bleek dat hij op die stomme MAC hier in de tekst editor op de achtergrond wat extra code genereert, die ik pas zag toen ik TextWrangler gebruikte.

Opgelost :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan