.htaccess probleem doorverwijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

henri2500

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Hallo allemaal!

Even een kleine test op mijn website leidt tot een raar probleem. Ik wil graag dat mijn website de browsertaal detecteert door middel van een .htaccess file. Open ik vervolgende website krijg ik een foutmelding, omdat hij de website verkeerd doorverwijst? Ik denk dat er sprake is van een loop ofzo.. dat hij telkens maar blijft doorverwijzen omdat de htaccess file ook invloed heeft op de subdirectories. Hoe pak ik dit aan?

Dit is de code:

HTML:
order deny,allow
allow from privat
allow from privat
deny from all

RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP:Accept-Language} (nl) [NC]
RewriteRule .* http://www.creations-of-nature.com/ne [R,L]

RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP:Accept-Language} (en) [NC]
RewriteRule .* http://www.creations-of-nature.com/en [R,L]

Alvast bedankt,

Henri

Ik heb geen idee wat "privat" inhoudt in dit kader (wordt op regels 2 en 3 gebruikt).
Met deze .htaccess weiger je iedereen toegang, ténzij afkomstig van (of met 'kenmerk') privat. Dus als je browser of je ip-adres etc. niet voldoet aan "privat", dan sluit je jezelf buiten o.b.v. regels 1 t/m 4.

[Natuurlijk moet (ook) de mod_rewrite plugin geladen zijn om de Rewrite-regels (6 t/m 12) te kunnen verwerken. Ik neem aan dat dat in orde is.]

Tijs.

Ik heb het eerste stukje code ingebouwd, omdat ik nog bezig ben met de opbouw van de site. Enkel ik en een vriendin kunnen hem zien. Daar ik niet weet wat mensen met een ip- adres allemaal kunnen doen heb ik deze hier even verandert in privat.

Een plug-in? Dan zal het daar fout gaan, want daar heb ik niks over gelezen.... Wat houdt dit precies in?

En mijn vermoeden over de mogelijke loop klopt niet? Ik dacht dat hij eerst werd doorgestuurd naar de url. Maar omdat deze ook een subdirectory is, werkt hier de htaccess file ook nog en wordt de site weer doorgestuurd. Zo blijft hij bezig..... Kan dat?

Je verhaal over geldigheid van .htaccess in submappen is inderdaad van toepassing, dus het zou inderdaad kunnen dat je in een loop verzeilt, juist omdat je geen .htaccess bestand in de submappen hebt staan, terwijl je rewrite je steeds naar hetzelfde zet map. Daar zou je naar moeten kijken (en/of dummy .htaccess bestanden maken in de submappen, zodat de instellingen van de 'hoofd-.htaccess worden overruled/buiten werking gesteld).

Het feit dat 'het niet meer goed werkt' sinds je het .htaccess bestand hebt aangemaakt geeft mij het idee dat de mod_rewrite module reeds geladen is in de huidige setup. Daar hoef je (naar mijn mening) dus niet naar te kijken.

Tijs.

Idd, bedankt! Ik heb al eens gegoogled of er een code is om de htaccess enkel voor de doelmap te laten gelden, maar niet kunnen vinden? Verder wat zou ik in mijn dummy bestand moeten zetten om de oude te overrulen.....?

Als ik het goed zie hoeft er in zo'n dummy .htaccess bestand helemaal niets te staan, dus een volstrekt leeg bestand zou genoeg moeten zijn.
Zekerheid heb ik niet, dus zelf even testen.

Tijs.

Oké, dat ga ik proberen wanneer ik weer tijd heb. Ik kom er op terug!
Bedankt!

Nee, het werkt niet. Een lege file overruled niet de oude in de map die erboven zit. Ik blijf dezelfde fout krijgen en krijg wel het vermoeden dat het idd een loop is. Firefox geeft nu dit:

Firefox heeft vastgesteld dat de server het verzoek voor dit adres doorverwijst op een manier die nooit zal eindigen.

Bestaat er geen code waarmee ik kan zorgen dat htaccess enkel voor de doelmap geldt en niet voor de submappen?

Probeer eens in die submap het .htaccess bestand alleen het volgende laten bevatten:
RewriteEngine Off

Tijs.

Ja! Dat lijkt het probleem op te lossen! Ik ga er mee verder spelen! Bedankt! :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan