.htaccess redirect vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

PechmetdePC

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2010
Ik heb al op het forum lopen zoeken en ben al aan de slag geweest met http://www.htaccessredirect.net/ maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik heb 1 hosting pakket met 2 domeinen, beide domeinen gebruiken dus dezelfde index.php. Nu wil ik het zo hebben dat als mensen www.domein2.nl invullen ze automatisch geredirect worden naar www.domein1.nl/domein2

Ik heb geen idee wat ik waar moet invullen bij htaccessredirect.net.

Dit werkt iig niet.

Code:
//Rewrite to www
Options +FollowSymLinks
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^domein2.nl[nc]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.domein2.nl/$1 [r=301,nc]

//301 Redirect Entire Directory
RedirectMatch 301 www.domein1.nl(.*) www.domein1.nl/domein2/$1

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Krijg het daarmee ook niet voor elkaar. Er is 1 hoofd directory waar joomla instaat. Zowel domein1 als domein2 verwijzen naar diezelfde joomla installatie, dus dezelfde index.php. Ik heb een 2e joomla installatie in een andere map gemaakt. www.domein2.nl moet redirecten naar www.domein1.nl/nieuwedirectory.

Er moet dus denk ik iets in komen in de trant van als referer adres = domein2.nl dan redirect naar nieuwedirectory.

Of ben ik nu veel te moeilijk aan het denken?

Ik heb 1 hosting pakket met 2 domeinen, beide domeinen gebruiken dus dezelfde index.php.
Misschien offtopic, maar ik volg dit niet en ben even nieuwsgierig. Betekent dit dat twee domeinen op 1 hosting pakket niet technisch onafhankelijk kunnen draaien?

Misschien offtopic, maar ik volg dit niet en ben even nieuwsgierig. Betekent dit dat twee domeinen op 1 hosting pakket niet technisch onafhankelijk kunnen draaien?

Bij een andere hosting provider heb ik 3 verschillende domeinen onafhankelijk op 1 hosting pakket draaien, dus technisch is het zeker wel mogelijk.

Welke hosting providers zijn dat?
- die waar het wel kan
- en die waar het niet kan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan