htaccess werkt niet goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SchreuderSMC

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2014
Beste,

Ik heb hieronder een code voor htaccess www.domain.com/category.php. Ik heb ook een engelse versie van de site. Daar moeten de urls ook veranderd worden. Maar wat ik ook doe, het werkt niet. De engelse versie is www.domain.com/en/category.php

Options -MultiViews
RewriteEngine on
RewriteBase /

RewriteCond %{THE_REQUEST} \s/+category\.php\?category1=([^\s&]+)&category2=([^\s&]+)&category3=([^\s&]+)&category4=([^\s&]+)&category5=([^\s&]+)\s [NC]
RewriteRule ^ category/%1/%2/%3/%4/%5? [R=301,L]

RewriteCond % {THE_REQUEST}\s/+category\.php\?category1=([^\s&]+)&category2=([^\s&]+)&category3=([^\s&]+)&category4=([^\s&]+)\s [NC]
RewriteRule ^ category/%1/%2/%3/%4? [R=301,L]

RewriteCond %{THE_REQUEST} \s/+category\.php\?category1=([^\s&]+)&category2=([^\s&]+)&category3=([^\s&]+)\s [NC]
RewriteRule ^ category/%1/%2/%3? [R=301,L]

RewriteCond %{THE_REQUEST} \s/+category\.php\?category1=([^\s&]+)&category2=([^\s&]+)\s [NC]
RewriteRule ^ category/%1/%2? [R=301,L]

RewriteCond %{THE_REQUEST} \s/+category\.php\?category1=([^\s&]+)\s [NC]
RewriteRule ^ category/%1/? [R=301,L]

RewriteRule ^category/([^/]+)/([^/]+)/([^/]+)/([^/]+)/([^/]+)/?$ category.php?category1=$1&category2=$2&category3=$3&category4=$4&category5=$5 [L,QSA,NC]

RewriteRule ^category/([^/]+)/([^/]+)/([^/]+)/([^/]+)/?$ category.php?category1=$1&category2=$2&category3=$3&category4=$4 [L,QSA,NC]

RewriteRule ^category/([^/]+)/([^/]+)/([^/]+)/?$ category.php?category1=$1&category2=$2&category3=$3 [L,QSA,NC]

RewriteRule ^category/([^/]+)/([^/]+)/?$ category.php?category1=$1&category2=$2 [L,QSA,NC]

RewriteRule ^category/([^/]+)/?$ category.php?category1=$1 [L,QSA,NC]

Kan je niet gewoon manueel de taallinks veranderen dan in dit geval? of begrijp ik je niet goed?

Dat antwoord ik begrijp ik dan weer niet :D. de / site is homogeen aan de /en site. Heeft niks met vertalen te maken maar met het mooi maken van linkjes. Op de / site werkt het, maar als ik dat wil toepassen op de /en site werkt het niet goed. IS dus echt een fout in de htaccess shizzle :D

Ik weet dan overigens niet wat htaccess is :P Ik heb het gewoon opgelost met iets anders :P. is htaccess niet een default die je refereert naar een error 404 pagina als je een pagina wilt bezoeken die niet bestaat?

Waar maak je in je huidige rules uitzondering voor /en/ ? Als je eerst de regels voor /en/ zet en die afhandelt en vervolgens de regels voor je normale site zou het moeten kunnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan