.htaccess

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zpidey

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2003
Hallo allen,

Ik wil graag een map beveiligen op een Apache Tomcat server, nou heb ik dat geprobeerd met behulp van deze tutorial. En ik heb het password geëncrypt dmv deze site.
Ik heb nu .htaccess en .htpasswd in de zelfe map staan (/beheer) maar als ik de map aanroep krijg ik gewoon een Directory listing van de server, waarin je dus die files ziet staan. Maar ik wil dus zo'n popupje waar je username en password in moet voeren :(
Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?

inhoud .htaccess:
AuthUserFile /beheer/.htpasswd
AuthName 'Members Area'
AuthType Basic

require valid-user

Alvast heel hartelijk dank voor de moeite! :thumb:

greetz

Zpidey

.htaccess werkt alleen op linux en unix.

Je directory listing kan je uitzetten in je httpd.conf. De bezoeker krijgt dan een 403.

t.

Het is een Linux server, dus daar kan het iig niet aan leggen.. :(

Heb je htacces in je panel geactiveerd? Staat standaard uit volgensmij.

Geplaatst door @temptation
Heb je htacces in je panel geactiveerd? Staat standaard uit volgensmij.

Nee dat heb ik niet geactiveerd, zou je me kunnen vertellen hoe ik dat doe? :D

greetz

Zpidey

Inloggen op je account bij je host en in je panel ergens aanzetten. cPanel heet het dacht ik, daar zou .htacces moeten staan als ze het ondersteunen.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door @temptation
Inloggen op je account bij je host en in je panel ergens aanzetten. cPanel heet het dacht ik, daar zou .htacces moeten staan als ze het ondersteunen.

okay thanx, ik heb alleen niet zo'n panel omdat ik zelf die server beheer.. maar ik ga wel uitzoeken hoe ik het aan kan passen. (als iemand weet hoe ik het kan oplossen met behulp van putty hoor ik het graag :))

tx!
:thumb:

greetz

Zpidey

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan