htc mobiele telefoon verbinding met internet en e-mail

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik wil mijn tweehandse htc telefoon (met touchscreen) gebruiken voor internet en e-mail ontvangst.
automatisch instellen werkt niet. ik krijg iedere keer weer de boodschap dat verbinding niet werkt en krijg advies om fabrieksinstellingen weer te resetten, wat ik dan ook doe.
dan werkt het nog niet
ik wil nu mijn e-mailadres (pop3 dus) invoeren. apparaat wil dat ik iets invul bij domein. wat is dat?
en wat is e-mailadres van de provider (telfort)? is dat pop3.telfort.nl en dat andere? of denk ik nu verkeerd?

Dag Htil,

Ik ga je vragen beantwoorden met een paar vragen.. Wat voor verbinding probeer je in te stellen, Wifi of een mobiele dataverbinding (3G bv)? Heb je al een bestaan email-adres dat je óók wilt gebruiken op je HTC?

dag Schapie,
dank dat je wilt helpen. ik ben niet zo goed in dit soort dingen.
ik had eerst een Nokia die heb ik verloren, daar werkte het allemaal wel goed.
ik wil 3G (dat zie ik ook steeds voorbij komen bovenin als ik -nadat ik fabrieksinstellingen weer eens heb hersteld- probeer om automatisch contact te maken. Ik heb mobiele dataverbinding nodig (voor e-mail, internet en navigatie). En ik wil, net als eerst, de mogelijkheid om op mijn htc ook e-mails te kunnen lezen.
Nog meer info nodig? Laat het even weten!

Tuurlijk, daar is dit forum voor! :)

Maar ik heb inderdaad meer info nodig: Wie is je provider? Wat voor type HTC is het? Sommige providers sturen je automatisch een dienstbericht als je telefoon zich op het netwerk aanmeldt. Heb je zo'n berichtje ontvangen? Zoja, heb je die instellingen dan toegepast?
En ook niet onbelangrijk, je hebt je HTC tweedehands gekocht, weet je zeker dat het toestel 100% was? Soms is tweedehands, andersmans ellende. Dus heb je voor de koop dit soort functionaliteit werkend gezien?

provider is telfort
type HTC HD mini

het aanmelden op netwerk lukt niet, instellingen zijn niet goed, zegt ie, en dan is optie:fabrieksinstellingen terugzetten. ook dat levert geen verbinding (hij zoekt er wel naar)
voor de koop heb ik m niet werkend gezien maar ik weet dat alles werkte (met zekerheid)
het is een vodafone-toestel geweest maar het simlock is er afgehaald!

Okee, kun je eens een SMS sturen naar het nummer: 1300 en de tekst van dat smsje moet zijn: JA

Je moet dan een dienstberichtje ontvangen en die moet je accepteren/opslaan.

gedaan
bericht lijkt verstuurd, maar kreeg geen reactie terug

ik sloot htc zo net ook aan op pc (windows) om te synchroniseren. Wil ook niet werken, Hier zelfde boodschap als bij verbinding maken met internet: zou instellingen moeten controleren of negeren. wil ik eerste doen, dan kom ik niet verder dus
wel staat agenda op pc zie ik ineens en ook de contacten van pc.

Daar ben ik weer.

Ik vind het wel vreemd dat je geen reactie krijgt op dat smsje.. kun je wel gewoon naar andere nummers sms-en en bellen? En heb je al geprobeerd je toestel handmatig in te stellen: http://www.telfort.nl/mijntelfort/mobiel/toestel_sim/instellingen/handmatig/

Misschien kun je een andere simkaart proberen (familie, vriend, collega) en kijken of het daarmee wel lukt. Ik heb het gevoel dat er misschien een probleem is vanwege het verwijderen van je simlock, is dat gebeurd met een unlockcode van Vodafone of in een unlockwinkeltje?

bellen en zo gaat goed, sms nog niet uitgeprobeerd.
het unlocken is waarschijnlijk niet door vodafone gedaan, maar wel iemand de gruwelijk goed weet hoe het allemaal werkt

zoals ik al aangaf, ik heb geen flauw idee wat waar moet komen. ik zag het veld domein:wat moet er daarmee?
en welke gebruikersnaam moet ik invoeren, ik heb iets met telfort.nl maar ook aan alias (heet dat geloof ik) uit de tijd van worldonline heb ik nog steeds in gebruik)

Ik bedoel eigenlijk de instellingen voor mobiel internet. Je toestel heeft een aantal instellingen nodig om verbinding met internet te kunnen maken. Door je toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen worden dat soort instellingen ongedaan gemaakt. Daarom liet ik je sms-en naar 1300, dan zou je die instellingen opgestuurd moeten krijgen. Dat werkte blijkbaar niet. Daarna vroeg ik of je deze handleiding eens wilt volgen om je toestel handmatig in te stellen: http://www.telfort.nl/mijntelfort/mobiel/toestel_sim/instellingen/handmatig/

Het instellen van je email komt pas zodra je een werkende internetverbinding hebt, dus laten we er eerst voor proberen te zorgen dat dat werkt. Daarna zullen we je gebruikersgegevens van je email moeten achterhalen. Als je daar echt geen flauw idee van hebt dan hoop ik dat je op je pc nog wel je mail op kunt halen want dan kunnen we met wat hulpmiddeltjes je gegevens via je je pc achterhalen.

het schiet al een beetje op.nog eens 1300 AAN verzonden, krijg reactie dat mijn verzoek niet geidentificeerd kan worden..

htc heeft startscherm met weer erop (bewegende wolkjes nu voor een zon). die gegeven worden wel geactualiseerd

Laatst bewerkt:
Ah ja daar zou je uit kunnen concluderen dat je verbinding hebt. Kun je een website bezoeken? En wat ik nog wil weten, werkt je email nu op een pc of laptop? Dan kunnen we namelijk in ieder geval alvast gegevens als POP3, SMTP en gebruikersnaam achterhalen. Voor 't wachtwoord moeten we een hulpmiddeltje in zetten.

Als je mail nu nergens werkt dan zal je echt even contact op moeten nemen met je provider.

ik probeerde op een website te komen. weer de boodschap dat door onbekende oorzaak geen verbinding mogelijk is.
via IE hetzelfde, maar dan boodschap om het via menu en vernieuwen te proberen. of anders later nog een te proberen.
voor alle duidelijkheid, mijn e-mail werkt op pc

Ik heb de handleiding van de HD Mini door zitten spitten. Aangezien ik niet in detail weet wat je zelf allemaal al geprobeerd en uitgesloten hebt, ga ik je toch vragen om:

- je telefoon uit te schakelen;
- de accu er even uit te halen;
- de simkaart er even uithalen en opnieuw, goed terug te stoppen;
- accu terug en telefoon weer aan te zetten;
- naar het tabblad Instellingen te gaan;
- Draadloze bediening te kiezen;
- in Comm Manager op Gegevensverbinding te tikken;
- Land en Netwerkaanbieder te kiezen;
- Ja te selecteren als er gevraagd wordt of de gegevensverbinding ingesteld dient te worden.

Als het voorstel nog eens verschijnt om het toestel maar weer terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, doe dat maar vooral niet, dat heeft blijkbaar toch geen zin. Daarnaast verlies je het zicht op de instellingen die gedaan zijn en kunnen we niets met zekerheid uitsluiten.

alles gedaan, het gaat goed tot command manager, daar wil je me land en netwerkaanbieder laten kiezen. dat gaat niet. ik heb de keus tussen vodafone private en vodafone business....

nu houdt het op denk ik he?

Nou, het is inderdaad wel opvallend dat je alleen kan kiezen voor Vodafone! Dat wijst er toch op dat je simlock wel gelukt is, maar je te maken hebt met door Vodafone aangepaste firmware. Misschien moet je er toch even mee terug naar de persoon die je simlock eraf gehaald heeft, en even laten zien dat je alleen kan kiezen voor Vodafone in je Comm Manager.

En ja, zo onderhand beginnen mijn ideeën een beetje op te raken.. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan