HTC S740 en een Ben abbonement

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harmen electra

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2007
Hallo,
Ik heb sindskort een los toestel 'HTC S740' gekocht. Daarna heb ik een SIM-only abbonement gekocht bij Ben. Daarvoor had ik een Nokia 1600 met prepaid. Deze SIMkaart werkte prima op mijn HTC voordat mijn nummer werd over gezet.

Maar nu het nummer overgezet is, en ik de nieuwe SIM-kaart (van Ben) in de HTC gezet heb, werkt het niet helemaal goed. Als ik de HTC S740 opstart krijg ik soms te zien dat de SIM-kaart niet geplaatst is of niet geldig. Als ik hem dan een paar keer opnieuw opstart dan doet hij het soms wel. Maar dan alleen tijdelijk voor bijvoorbeeld een uurtje (ik kan dan zelfs ook nog bellen en gebeld worden). Daarna komt er 'geen service' in mn beeldscherm te staan. En dan kan ik niet meer bellen.

Omdat de oude predaid kaart het goed deed in mn HTC vermoede ik dat het probleem dan bij mijn SIM-kaart moest liggen. Maar als ik de SIM-kaart in de Samsung GT 5230 van een vriend van me stop, dan doet hij het prima. En als ik de SIM (KPN) van die vriend van me in mijn HTC S740 stop dan is er ook niks aan de hand en dan blijven we allebij bereikbaar.

Bij de winkel waar ik hem gekocht heb staat op het internet dat hij Simlock vrij is. En bij de klantenservice van Ben zeggen ze dat het nummer overgezet is en dat het geactiveerd is en probleemloos zou moeten werken.

Heeft iemand enig idee wat het probleem of nog belangrijker; de oplossing hiervoor is?

Alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan