HTC Sensation wil niet updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilmpie

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2007
Hallo,

Ik heb een HTC Sensation met Android 4.0.3. Ik heb een melding gekregen dat er een update voor het toestel is, maar deze wil niet installeren bij mij.
Zo gauw ik op installeren druk gaat het toestel zichzelf afsluiten en dan krijg ik het schermpje dat hij naar de SD-kaart aan het laden is. Maar zo gauw de groene balk ong 1/3 vol is krijg ik ineens een rood driehoek met een uitroepteken op het scherm en na een paar minuten herstart het toestel zichzelf weer en meldt hij weer dat er een update is.
Ik heb op internet gehoord dat door de update mijn batterijverbruik afneemt en het toestel sneller opstart, dus ik wil de update wel graag hebben.
Heeft iemand een idee wat er misgaat bij het updaten?

Hier hetzelfde probleem, de bootloader welke te bereiken is door op volume omhoog en de powerknop te drukken tijdens de rode driehoek geeft een error 7 aan.

Hebben jullie toevallig ClockWorkMod geinstalleerd staan?Dan werken updates nl niet,omdat de originele recovery aangepast is....

Hetzelfde probleem..

Bij mij het zelfde probleem. Al meerdere keren fabrieksinstellingen hersteld, Rom er opnieuw opgezet met een RUU, hetzelfde probleem. Telefoon is niet geroot o.i.d. En ook unbranded.

Hoogstwaarschijnlijk heeft het te maken met android versie, mondjesmaat komen er ook berichten uit Rusland en Itali� op internet met dezelfde problemen. Ik heb een vraag ingeschoten bij HTC zelf, laat hun dit maar oplossen. Zodra ik wat weet zal ik het posten

Ik zit me net te bedenken, deze huidige versie heb ik er zelf op geflasht door middel van ruu. Ben op 1 forum een mogelijke verklaring tegen gekomen. Je hebt versies die wel een R in de OTA en versies zonder R in de OTA update. Hoogstwaarschijnlijk heb ik de verkeerde versie geflasht

Ik heb al 2 keer een RUU geflasht. En daarna probeerde ik te updaten, maar het lukte niet. Waar kan ik de nieuwste RUU vinden? Dus met die nieuwe update.

Dat is inderdaad de nieuwste, ik ga hem proberen te downloaden en te installeren.

Ja, een RUU kan je altijd installeren, het is namelijk gewoon officieel van HTC zelf.

Leg mij eens uit hoe je dat doet dan?

Ik heb het op twee manieren geprobeerd, 1 gewoon wanneer de telefoon aanstond en verbonden met USB maar dan krijg ik error 170 USB fout
manier 2 de vanuit FastBoot maar dit werkte ook niet.

Waarschijnlijk staan de drivers van HTC niet op je computer. Download en installeer PDAnet: http://pdanet.co/bin/PdaNetA350.exe

Volg gewoon de instructies en probeer daarna de RUU nog eens te installeren.

Gewoon de telefoon verbinden met USB is genoeg. Als de drivers zijn geïnstalleerd krijg je geen foutmelding meer.

Laatst bewerkt:
Thanks, ik flash al 2 jaar roms, dus ik snap dat die driver er moet zijn ;)

Maar goed, ik heb de bootloader unlocked en cyanogenmod 9 erop gezet.

Heb je de bootloader net unlocked en CM9 erop gezet? Hoe heb je dat gedaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan