HTM bestand in Word wordt niet geopend in IE

Status
Niet open voor verdere reacties.

NIh1IlO

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2003
Berichten
750
Gegroet deskundigen

ik heb het "kader" (ik bedoel het rooster met codes) voor een HTML bestand gemaakt in Word en er een 'Auto-tekst' van gemaakt om het vlug te kunnen gebruiken voor het opstellen van andere HTML documenten.
Ik sla het bestand dat ik maak in Word, vertrekkende van die autotekst, op als een Webpagina (.htm).
Wanneer ik dit bestand aanklik zou normaliter dit bestand moeten openen in Internet Explorer als een Webpagina, tekst zonder weergave van de HTML-codes.
Internet Explorer wordt wel geopend doch alle codes verschijnen eveneens op die pagina, wat uiteraard niet de bedoeling was.
Ik werk met Internet Explorer versie 6.0.2800.1106 en met Word 2000 en met Windows 98.
Ik verkies te werken met Word, eerder dan met Kladblok, alwaar IE zijn taak wel normaal uitvoert na het opslaan van een aangemaakt document als .htm document.

Kan men mij helpen met een goed advies?

Bedankt alvast op voorhand.


nIh1IlO
 
Geplaatst door NIh1IlO
ik heb het "kader" (ik bedoel het rooster met codes) voor een HTML bestand gemaakt in Word en er een 'Auto-tekst' van gemaakt om het vlug te kunnen gebruiken voor het opstellen van andere HTML documenten.
Ik begrijp hieruit dat je een soort sjabloon voor html-pagina's maakt. Maar waarom eigenlijk? Je kunt elk Worddocument toch als html-bestand opslaan.
Geplaatst door NIh1IlO
Internet Explorer wordt wel geopend doch alle codes verschijnen eveneens op die pagina, wat uiteraard niet de bedoeling was.
Hieruit maak ik op dat de html van je tweede document binnen de BODY-tags van je eerste document worden gezet.
Maar nogmaals, ik begrijp de zin van dat eerste document niet zo goed.

Guus.
 
Hello Guus abc

til vooralsnog niet te zwaar aan dat 'kader'; om het mij ietwat te vergelmakkelijken heb ik een elementair autotekstje gemaakt dat altijd beschikbaar is in Word. Ik had inderdaad ook het rooster als een .htm bestand kunnen opslaan en het telkens weer gebruiken als een basis voor een ander te bewerken bestand.
Het gestelde probleem blijft uiteraard hetzelfde.
Ik kan het in Word aangemaakte document, dat ik als Webpagina (.htm) heb opgeslagen, niet openen in IE als een echte webpagina, waarbij enkel die stukjes overblijven ZONDER de codes.
Het ganse document, inclusief de codes, verschijnen telkens. Dat was nu immers NIET de bedoeling.
Ik hoop het probleem ietwat te hebben uitgeklaard.

Groetjes

nIh1IlO
 
Sla het bestand eens op als .doc.
Dan kun je het als bijlage meesturen met een volgend bericht, want eerlijk gezegd begrijp ik niets van wat je met die roosters en kaders bedoelt.
Als ik het zelf kan bekijken wordt het misschien duidelijker.

Guus.
 
Hello Guus abc

in bijlage stuur ik je het gevraagde documentje

Groetjes

nIh1IlO
 

Bijlagen

  • basisdocument html.doc
    19 KB · Weergaven: 136
Nu snap ik het.
Je zet de html-tags in een Worddocument en slaat HET GEHEEL op als htm-document. Maar zo werkt het niet. Word zet bij het opslaan nieuwe html-code rond dat geheel, waardoor alles in de browser zichtbaar wordt. Word heet niet voor niets een WYSIWYG-editor.:)
Wat jij wilt kan alleen vanuit Kladblok.
Als je het prettiger vindt om je html-codes en de tekst daartussen in Word te bewerken kan dat wel, maar je moet de tekst als die af is dan even kopiëren en in Kladblok plakken.
Als je hem dan als htm of html opslaat, werkt het wel.
Maar als ik jou was zou ik me bij Kladblok houden. Wat je nu bijvoorbeeld als bijlage meestuurde ziet er in Word netjes uit, maar krijgt in Kladblok weer een minder overzichtelijkere lay-out.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Hello Guus abc

bedankt voor de uitleg. Ik zal mij wel moeten houden aan het Kladblok. Nochtans: ik volg avondles waar ook gewerkt wordt met Word 2000.
Daar lukt het wel. Immers het is mogelijk een Worddocument als HTML bestand op te slaan; als die faciliteit er is moet men ze toch ook kunnen gebruiken.

Sta me toe toch ook eventueel nog en andere mening te kennen; ik beschouw de vraag eigenlijk niet als volledig opgelost.

Toch bedankt voor je medewerking.

nIh1IlO
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door NIh1IlO
Immers het is mogelijk een Worddocument als HTML bestand op te slaan
Dat IS ook mogelijk. Maar wat jij doet is dat je eerst van de html-code een Worddocument maakt en dat weer opslaat als html-document. Je slaat dus gewoon een tekst - die toevallig html-codes bevat op - als html-document.
Kijk maar even naar de bijlage om te zien wat er dan gebeurt. Duidelijker kan ik het niet uitleggen.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Hello Guus abc

ik wil nogmaals proberen de problematiek te verduidelijken: het gaat erom een HTML document (lees bestand met extensie .htm) aan te maken vanuit Word waarbij dus ook de HTML codes worden gebruikt.
Ik had daartoe een elementair basistekstje gemaakt die ik als tekstfragment (autotekst) opsloeg om het snel opnieuw in een nieuw Word document te kunnen gebruiken voor de anmaak van een ander HTML bestand. In feite betreft het hier de toepassing van een leuke gadget van Word: het gebruik van tekstfragmenten.
Aan de eigenlijke problematiek doet dit er niet toe.
Het probleem in concreto situeert zich in het feit dat ik vanuit Word een HTML document wil maken, dit opsla als een Webpaginadocument ( gebruik makend van de extensie. htm) om het in IE te kunnen openen als een Webpagina.
Het lukt me momenteel niet die Webpagina (.htm bestand) te openen zodat enkel de gewenste ingevoerde tekst (en /of illustraties of links) te voorschijn komt ZONDER de HTML codes.

Ik hoop je een duidelijk inzicht te hebben verschaft en hoop vooralsnog op de goede tip waarbij ik gebruik kan maken van Word.
Dat het mogelijk is heb ik de visu gezien in de avondles die ik momenteel volg.

Groetjes

nIh1IlO
 
Misschien is het erg stom van mij, maar ik begrijp domweg niet waarom je die html-codes in je Worddocument zet.
Html-codes heb je alleen nodig als je een html-document in Kladblok schrijft.
Je HOEFT die codes helemaal niet in je Worddocument te zetten.
Typ in Word een stuk tekst, zet er een stel afbeeldingen bij en sla het geheel op als html-document. Word maakt dan zelf de benodigde html-code aan.
Wanneer je op het aldus gemaakte html-bestand klikt opent het in Internet Explorer en zie je het in dezelfde opmaak als waarin je het in Word gemaakt hebt.
De html-code die Word heeft gemaakt kun je vervolgens zien door in Internet Explorer in het menu Beeld op Bron te klikken.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Beste Guus abc

de aanhouder wint: je hebt me overtuigd van iets die ik totaal verkeerd had ingeschat.
Mijn duizendvoudige excuses om je te lang aan het lijntje te hebben gehouden.
Het lichtje is gaan branden!

Van harte bedankt!

nIh1IlO
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan