htm bijlage

Status
Niet open voor verdere reacties.

gatlinggun

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2010
Sinds kort krijg ik bij mailwisseling vaak , naast eventuele echte bijlages, een aanduiding "ATT000##.htm" (##= verschillende nummers) in de 'bijlage balk' te zien. Als ik op die "bijlage" klik, dan verschijnt de melding "verbinding maken" waarna ik hetzelfde mailtje weer te zien krijg. Wat is dit en hoe kom ik er vanaf ?

OE6 op XP

Verwijderen, open ze niet . Als je deze HTML-bestanden opent dan krijg je grote problemen. Er wordt een script in het bestand opgeroepen.
Met andere woorden, deze bestanden kunnen kwaadaardige codes uitvoeren in je systeem.

Bedankt Diskman,

Hoe ik eraan gekomen ben is niet meer zo interessant maar wél hoe ik eraf kom. Ik gebruik AVG e-mail scanner. Deze heeft nog nimmer een waarschuwing gegeven. Wat kan ik doen ?

als ik op de bijlage met mijn muis ga staan en dan links-klik, dan is de optie 'verwijderen' niet te selecteren (vaag op de achtergrond).

Is geen virus. Iemand stuurt je e-mails in html in plaats van in
platte tekst.
Html in e-mails kunnen ongezond zijn voor de computer. Je verstuurt
zelf ook e-mails opgemaakt in Html. Erg ongewenst.
Lees in de handleiding hoe dit kan voorkomen dat je html verstuurt. Het
openen van html e-mail is mogelijk door de veiligheidsinstellingen te
veranderen als je zeker weet dat de afzender te vertrouwen is.
(opslaan of openen van etc)
Instellingen weer terug zetten om virussen te voorkomen.

Thanks, je hebt me op het juiste spoor gezet. Ik vond een oude vraag uit 2006 in dit forum van iemand die juist wél html-mail wilde, precies het omgekeerde van mijn situatie. Hiertoe moet je de volgende instelling veranderen:
Extra -> Opties -> tabblad Lezen -> Uitvinken: Alle berichten zonder opmaak weergeven

Let wel, dit stond bij mij aangevinkt terwijl ik dus blijkbaar wel html ontving. Nu ik dit heb uitgevinkt (dus met opmaak ....) zijn alle html-bijlages verdwenen.
Krom bitje of is er toch wel iets anders aan de hand ?

Heeft iemand enig idee hoe het kan dat ik plotseling html-opmaak-mail ontving en dat ik nu geen html-opmaak meer krijg terwijl ik dit dus blijkbaar wel heb "aangevinkt "(lees: de optie 'zonder opmaak weergeven' uitgevinkt) ?

Het probleem is voorbij maar de manier waarop dit is verkregen gaat is zo tegenstrijdig. Is hier iets anders aan de hand of begrijp ik het gewoon verkeerd ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan