html 5 video player

Status
Niet open voor verdere reacties.

ricie

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2008
Hallo,

Ik ben op zoek naar een html5 video player voor op mijn website.
Googelen heb ik al een beetje gedaan maar niet echt iets gevonden.
Weet iemand hier misschien een html code van een html video player in html5?

Mvg ricie

Volgens mij heb je het niet helemaal begrepen. Het leuke van het <video> element in HTML5 is nou juist dat je geen aparte player meer nodig hebt. Het enige wat jehoeft te doen is in je broncode iets als
HTML:
<video src="filmpje.ogg" controls>
Your browser does not support the video tag.
</video>
zetten om een .ogg filmpje op je site te zetten. Dat is het enige wat je hoeft te doen, de rest wordt door de browser afgehandeld. Het probleem is alleen dat er nog geen standaard codec is. Als het een .ogg filmpje is zullen mensen die Opera, FF en Chrome gebruiken het wel kunnen zien maar Safari gebruikers niet. Als je de h.264 codec gebruikt Dan kunnen Opera en FF gebruikers hem niet zien. Mensen met IE (arme zielen) kunnen html5 video sowieso niet zien.

Zie ook dit artikel.

Laatst bewerkt:
Dankje voor je reactie, ik ga eens een beetje testen!

nog even een vraagje, was h.264 niet hetzelfde als .mp4?

nog even een vraagje, was h.264 niet hetzelfde als .mp4?
Als ik het goed heb is h.264 de video codec die voor .mp4 bestanden wordt gebruikt.
Overgins heeft Google kort geleden een andere codec vrijgegeven (WebM) die goede kans maakt om de standaard te worden. Alleen Apple heeft er geloof ik nog geen duidelijk standpunt over.

Het probleem met de h.264 codec is dat browserbouwers ieder jaar een flinke smak geld moeten betalen om het te mogen ondersteunen.

Ok, maar, ik heb 1 probleempje met de player, ik zie de player wel maar als ik op play klik komt er heel even een pauze icon, en dan weer play icon, er word niks afgespeelt.

Mijn code:
<video src="video.ogg" controls>
Your browser does not support the video tag.
</video>

Ook heb ik het geprobeert met .mp4, hoe kan dit, wat kan ik eraan doen?, en hoe gebuirk ik de bestandsoort: h.264 gewoon, videoh.264? of video.h.264?

Ok, maar, ik heb 1 probleempje met de player, ik zie de player wel maar als ik op play klik komt er heel even een pauze icon, en dan weer play icon, er word niks afgespeelt.

Mijn code:
Staat het .ogg bestand in dezelfde map als het html bestand? Werk het bestand wel als je het met een gewone videospeler opent? (ik geloof trouwens dat video bestanden met de ogg codec meestal .ogv als extensie hebben, mijn fout)
Welke browser gebruik je trouwens? Dat maakt nogal een verschil in dit geval.

Ook heb ik het geprobeert met .mp4, hoe kan dit, wat kan ik eraan doen?, en hoe gebuirk ik de bestandsoort: h.264 gewoon, videoh.264? of video.h.264?
Nee, h.264 is de codec, niet de extensie. Dat moet dus gewoon video.mp4 zijn als ik het wel heb.

Laatst bewerkt:
ik heb hem over gezet naar .ogv de site speelt hem niet af, sterker nog, de play knop doet niks, staat zegmaar vast.
in vlc speelt hij hem gewoon af.
en, ja het staat in dezelfde map.
ik gebruik google chrome

ik heb hem over gezet naar .ogv de site speelt hem niet af, sterker nog, de play knop doet niks, staat zegmaar vast.
in vlc speelt hij hem gewoon af.
en, ja het staat in dezelfde map.
ik gebruik google chrome
Maakt de video echt gebruik van de ogg codec of heb je alleen de naam van het bestand veranderd? Anders zou hij gewoon moeten werken volgens mij.

via ftp naam verandert, waar kan ik anders een converter vinden hiervoor?

via ftp naam verandert, waar kan ik anders een converter vinden hiervoor?
Kan ik je niet mee helpen ben ik bang. Je kunt even met google zoeken of in het video gedeelte van het helpmij forum kijken. Alleen een bestandsnaam veranderen verandert eigenlijk niets aan het bestand, ze zijn vooral handig voor gebruikers om te kunnen zien wat voor bestand het is.

Volgens mij heb je het niet helemaal begrepen. Het leuke van het <video> element in HTML5 is nou juist dat je geen aparte player meer nodig hebt.
Niet helemaal waar, je hebt geen plugin (zoals Flash) meer nodig.

Een player zorgt er voor dat je kunt pauzeren en verder spoelen.
Wel zo handig bij een filmpje ;)

Mooi lijstje met players: http://mashable.com/2010/05/18/html5-video-tools/

Dankje, k heb er 1 gevonden, nu nog juist zien te krijgen, en nog steeds op zoek naar en .ogv converter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan