html bestanden lezen op android tablet

Status
Niet open voor verdere reacties.

luron

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2011
Hallo,
Wat een ontgoocheling. Ik heb wekenlang gewerkt aan een reisvoorbereiding. Eerst nog eens vertellen dat het een nogal ingewikkelde reis is en ik op heel veel plaatsen geen wifi zal hebben. Mijn idee was om mijn pagina's in html-formaat te maken, dus maakte ik eigenlijk een echte website. Zeer handig dacht ik, ik maakte een reisplan per dag, bij iedere dag heel veel linken naar websitepagina, kaarten die ik had ingescand, enz.... De internetpagina's zou ik dan ook downloaden zodat ze offline bereikbaar zijn. Nu alles klaar is plaatste ik alle bestanden op mijn SD kaartje van mijn tablet. Ik was ervan overtuigd dat ik mijn index pagina zou kunnen openen met mijn browser en dan vandaaruit makkelijk alles zou kunnen aanklikken. Niks van, mijn adroid-tablet opent de html pagina's enkel in een tekstdocument en daar kan ik niks aan veranderen.
Weet iemand raad?
Alvast heel erg bedankt.

Ik werk met Android 4.2.1 en open html's bijvoorbeeld via:

ES File Explorer: bij aanklikken html krijg ik optie om te openen met mijn browser of html-viewer.
Dolphin Browser - More - Downloads - switchen naar tabblad File Manager en html aanklikken: krijg opnieuw optie om te openen met browser of html-viewer.

Bijkomende info:

Misschien is er aan de extensie .html al een default applicatie gelinkt en ga je deze eerst moeten verwijderen. Dit gaat via settings-applications-... of settings-apps-... afhankelijk van Android-versie en vervolgens moet je de default app verwijderen of bij de App info voor optie Clear defaults kiezen zodat je de volgende keer bij het proberen openen van html de vraag gaat krijgen met welke app je dit wil openen.

Als ook dat niet lukt, kan je nog proberen om in ES File Explorer lang te drukken en vervolgens te kiezen voor Open As - Text en dan de gewenste app te kiezen.

Laatst bewerkt:
Heel hartelijk dank voor je zeer duidelijk antwoord. Ik probeer het meteen uit. Heb pas sinds eergisteren mijn tablet en ik moet nog heel wat zaken opzoeken.

Ik heb Dolphin geïnstalleerd en met jouw uitleg erbij lukt het me nu prima om html bestanden te lezen.
Hartelijk dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan