html code vragen :O

Status
Niet open voor verdere reacties.
je sluit de tags niet goed af, je gebruikt veel te veel span's,je gebruikt dingen die niet nodig zijn, er staan dingen in die niet bestaan, enz
dit mag niet je moet span eerst afsluiten voordat je form afsluit.

HTML:
<form>
<span>
</form>
</span>

en een vraag waarom zoveel span's je kan toch ook classes gebruiken met css.

Laatst bewerkt:
Aansluitend bij cx1213 (er is 'n span niet afgesloten). Dan zou die ene pagina valideren. Maar dat zegt niets. Er staat bijvoorbeeld vaak <p/> in. Ik neem aan dat je </p> bedoelt. Maar als je dit gewoon verandert, krijg je er waarschijnlijk alleen 'n hele serie fouten bij.

Ik heb er 'n tijdje naar zitten kijken, maar eerlijk gezegd zou ik niet weten waar ik moet beginnen.
Je gebruikt 'n doctype van xhtml1.1 Dat is het meest strenge wat er is, en eigenlijk heeft het geen enkel voordeel voor 'n gewone site. Dat hele strenge doctype combineer je met 'n enorme reeks spans met inline styles.
In feite gebruik je gewoon <font> enz., maar heb je dat omgezet naar spans met daarin lettersoort en zo. Dat is weliswaar valid, maar dat toont gelijk ook de beperkingen van de validator aan.
css is nou net bedoeld om in 'n apart bestand te zetten, zodat je veel minder code nodig hebt. Bovendien kun je dan op 1 centrale plaats bijvoorbeeld de lettergrootte veranderen in plaats van op tientallen plaatsen.
Je gebruikt in de tags hoofd- en kleine letters. In xhtml mag dat niet.
Op allerlei plaatsen zet je 'n <p>, 'n blok-element, binnen 'n <span>, 'n inline-element. Dat mag niet.

Omdat er zoveel spans en zo met style in zitten, is er geen beginnen aan om naar fouten te zoeken: je ziet door de bomen gewoon het bos niet.
De code springt ook niet in:
HTML:
<div>
     <p>
          <span>Regel 1</span>
     </p>
     <p>
          <span>Regel 2</span>
     </p>
</div>
Dit is 'n beetje overdreven, maar het geeft even het idee weer. Als er nu 'n </p> ergens mist, zie je vrij snel waar die mist, omdat je daar niet terugspringt.

Tot mijn verbazing wordt de site redelijk goed weergegeven in alle browsers. Ik heb niet heel grondig gekeken, maar oppervlakkig lijkt alles te werken en zo.
Volgens mij heb je twee mogelijkheden:
* Je laat het zo. Jammer dat 't niet valideert, maar er zijn nog genoeg mooie dingen in 't leven over voor je. (Hoop ik :D )
* De betere oplossing: je site helemaal opnieuw maken. Dat is veiliger, want zelfs als 't nu overal echt goed werkt (ik heb 't niet echt heel grondig getest), is 't altijd de vraag of dat zo blijft als er zoveel fouten in zitten. Je voegt iets toe en dat kan net de druppel zijn die de emmer over doet lopen. Of 'n update van 'n browser gaat opeens anders met 'n fout om.
Je zou dat stap voor stap kunnen doen, maar 't is wel veel werk.
Om te beginnen zou je dan al die spans met css eruit kunnen halen, de regels netjes laten inspringen, dat soort dingen, zodat 't overzichtelijker wordt.
Op zich wel leuk werk als je van sites maken houdt, maar best wel 'n klus.

Sorry als dit misschien wat rottig overkomt, maar zoals 't nu is, is het echt vrijwel onmogelijk om er fouten uit halen.
Als je 'm wilt gaan ombouwen, dan horen we 't wel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan