HTML cursus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er goed uit, dank je. :thumb: Vooral de xhtml cursus heb ik al bekeken en vind ik er duidelijk uitzien. Bedankt :)

Heey,

Er schijnen mensen te zijn die nog niet echt goed snappen hoe je met HTML moet werken
En deels komt dat omdat er zoveel verouderde informatie online staat, zoals de site waar je nu naar linkt.

Voorbeeldje
Met de FONT tag kun je de lettergrootte en het lettertype van een bepaald stuk tekst aanpassen. De FONT tag is vrij makkelijk in gebruik.
De font tag wordt al zo'n tien jaar afgeraden. Er is geen enkle reden om nog over dat kreng te praten bij een HTML cursus.

Ook is het gebruik van tabellen een van de handigste functies in HTML. Practisch iedere webmaster krijgt er vroeg of laat mee te maken. Ook de pagina die je nu bekijkt is opgebouwd uit verschillende tabellen.
Een site opbouwen uit tabellen is erg jaren 90, ook hier is geen excuus voor. Het zou beter zijn als die site van het web zou verdwijnen.

http://web-garden.be biedt wel goede informatie.

Laatst bewerkt:
En deels komt dat omdat er zoveel verouderde informatie online staat, zoals de site waar je nu naar linkt.

Voorbeeldje

De font tag wordt al zo'n tien jaar afgeraden. Er is geen enkle reden om nog over dat kreng te praten bij een HTML cursus.

Een site opbouwen uit tabellen is erg jaren 90, ook hier is geen excuus voor. Het zou beter zijn als die site van het web zou verdwijnen.

http://web-garden.be biedt wel goede informatie.

Weet ik, bedankt voor web-garden trouwens,
maar dat het afgeraden en ouderwets is, zegt niet dat het niet werkt :P

maar dat het afgeraden en ouderwets is, zegt niet dat het niet werkt :P
Maar waarom zou je jezelf extra werk op de hals halen? Er zijn redenen dat men tegenwoordig CSS (en geen tabellen/HTML tags) gebruikt om sites vorm te geven. Beginners in de richting van dit soort verouderde informatie sturen is gewoon een slecht idee.

(Daarbij, je weet niet hoe browsers over, zeg, vijf jaar met die oude tags om zullen gaan.)

.?!.?!.?!

Waarom zeuren?
Ik probeer alleen mensen te leren hoe met HTML te werken

Het is alsof je iemand probeert te helpen met tekstverwerken door ze een boek over Word 97 te geven, goed bedoeld (en Word 97 werkt natuurlijk wel gewoon) maar uiteindelijk niet zo nuttig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan