html form werkt niet onder Vista wel onder XP

• Onderwerp starter Onderwerp starter rooy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rooy

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2007
Hallo
Ik weet niet of ik dit probleem op de goede plak post, maar ik probeer het maar.
Heb site gebouwd met contact formulier erop. Werkt prima onder XP. Nu blijkt dat dit scriptje niet werkt onder Vista.
Mijn host ondersteund geen php of cgi, vandaar dat ik dit html scriptje wil gebruiken.

Dit is het scriptje:
<form name="formulier" action="mailto:webmaster@mijnadres.nl?subject=formulier" method="post"
enctype="text/plain">

<span class="style17"><input type="checkbox" name="informatie behandeling">Ik wil worden geïnformeerd over de behandelingen<br>
<br>

<table border="0">
<td><span class="style17">Naam :</td><td><input type="text" name = "naam" size="30"> <tr></tr></td>
<td><span class="style17">E-mail :</td><td><input type="text" name = "e-mail" size="30"> <tr></tr></td>
<td><span class="style17">Telefoon :</td><td><input type="text" name = "telefoon" size="10"> <tr></tr></td>
</td></tr></table><br><br>

<span class="style17">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Toelichting :
<center><textarea name="commentaar" cols="40" rows="5" wrap="virtual"></textarea><br><hr>
<input type="submit" value="Formulier versturen">
<input type="reset" value="Formulier wissen"></center><hr>
</form>​
Wat doe ik fout? Bovenstaand script werkt onder XP en niet onder Vista

Alvast bedankt:(

Hallo

Misschien is het niet zo'n interessant probleempje, maar ik weet niet wat ik fout doe.
Wie weet er raad

Alvast bedankt

Het is niet zozeer de interesse naar de vraag maar eerder dat men het antwoord niet weet.

Ikzelf kan geen fout ontdekken in de code.

Wordt er wellicht een foutmelding gegeven bij het formulier? Of start de e-mailclient niet op?

ik zou eerder iets anders als fout beredeneren; het zal niet aan vista liggen (of XP) maar eerder aan de browsers. Als het wel in XP werkt, dan zou het niet aan de code moeten liggen, denk ik. (kan ook geen fouten vinden_)

[EDIT] je gebruikt een "mailto:", dus via de mail-client van de persoon die het stuurt. Zit er op Vista iets van outlook?... [/EDIT]

Laatst bewerkt:
probeer in Vista eens een browser als Firefox of Opera
Om te zien of daar dezelfde problemen in zijn.

@vegras.
Vista heeft standaard Windows Mail erop staan.

Het is niet zozeer de interesse naar de vraag maar eerder dat men het antwoord niet weet.

Ikzelf kan geen fout ontdekken in de code.

Wordt er wellicht een foutmelding gegeven bij het formulier? Of start de e-mailclient niet op?

Ik krijg foutmelding in IE 'mailto:webmaster@mijnadres.nl?subject=formulier' met op pagina 'De webpagina kan niet worden weergegeven' etc. en nog een extra lege pagina.

Net FireFox geinstalleerd, daar werkt het wel goed.... dus zou het aan IE7 moeten liggen in combinatie met Vista.
Het werkt dus ook op XP met IE7 :(

blijkbaar heeft niemand een idee... wat waarschijnlijk wel werkt is een php/cgi maar dan zul je dus een andere host moeten nemen.

ja helaas, maar toch bedankt
Hopelijk krijgt imand nog een idee!!!:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan