HTML-handtekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

serpent xx

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Beste forumleden,

wie o wie kan mij hierbij helpen.
Ik moet een HTML-template maken van een 'handtekening' (afzendergegevens) voor het versturen van gegevens via Outlook 2010 vanuit een andere applicatie. Nu maakt Outlook uiteraard naast een RTF zelf een HTML-file aan maar als ik dit bestand gebruik als template voor de andere applicatie ziet de handtekening in outlook er opeens heel anders uit.
Ook heb ik geprobeerd deze handtekening te maken in zowel MS FrontPage als MW Expression Web maar het lukt mij niet om iets goeds eruit te krijgen; ook hier zien de handtekeningen in het voorbeeld er anders uit dan in Outlook. Ik maak dan gebruik van tabellen.

Ik heb een voorbeeld van deze handtekening als bijlage bijgevoegd.
Wie kan mij hiermee helpen of een correcte HTML-code van dit bestand maken.

Daarnaast zou ik graag het volgende weten.
In Outlook heb ik standaard het lettertype Calibri ingesteld. Als Outlook echter door de andere applicatie wordt aangestuurd dan wordt standaard Times New Roman gebruikt. Waar stel ik dit in dat ook hier Calibri de standaard is?

Hoor graag jullie oplossing.

Bijlagen

Mischien met deze?
basis html, uw kleurcodes ken ik niet, en de link naar uw klein plaatje ook niet , maar dit de basis adhv van uw word docje vbtje
als bijlage een zipje want html wordt hier niet aangepakt als bijlage
hopelijk een stapje verder
greetz

Bijlagen

Bedankt voor je reactie maar ook hier wijkt de handtekening behoorlijk af vh origineel (zie bijlage; is veel groter t.o.v. het origineel).
Hoe zou ik de handtekening precies hetzelfde krijgen?

Bijlagen

• Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    53,1 KB · Weergaven: 90
Je hebt geen garantie op hoe de handtekening bij de ontvanger er uit ziet. Dit is toch echt afhankelijk van zijn mailclient en systeeminstellingen. Calibri bestaat bijv. niet op de Mac.

Meeste kans heb je als je je houd aan de oude CSS 1 en HTML 2 standaarden. En dan zeker geen pakketten als FrontPage gebruiken. Dit levert documenten van enorme grootte op, met heel veel code die de meeste mailclients niet eens herkennen.

Valt voor mij persoonlijk buiten het idee van dit forum (anderen helpen zelf hun weg te vinden).

Wel nog een tip. Je voorbeeld bevat een disclaimer. Voor het geval je dit niet weet, die dingen zijn juridisch gezien hele grote onzin. En nog los daarvan. Stuur maar eens een offerte met deze ondertekening en bedenk dan eens wat je gezegd hebt. In de offerte, beste klant wij doen u een geweldig voorstel. En onderaan de e-mail, onze e-mail mag u niet te serieus nemen en er kunnen nog wel eens fouten in ons werk staan, maar daar zijn we dan niet voor verantwoordelijk. Doorsturen van een dergelijke e-mail is ook erg lastig, want dat mag dus niet volgens de disclaimer. Er bestaat wel zoiets als de proclaimer. Die zegt ongeveer hetzelfde, maar klinkt een heel stuk positiever.

Die opmerking over printen stoort mij bij veel e-mails ook. Krijg toch altijd het gevoel dat mij de les wordt gelezen. Je schrijft toch ook niet, beweegt u wel genoeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan