HTML In één keer aanpassen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnonymousDutch

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2012
Hoi allemaal,

Op een website van mij zit ik in de volgende situatie:

Ik heb zo'n 10 pagina's waar een versie nummer van het desbetreffende game op staat waar de website over gaat. Elke keer wanneer er een update voor die game uit kom moet ik dus deze versie nummer handmatig aanpassen. Bijvoorbeeld van versie 1.12 naar 1.13.

Nu vroeg ik me af hoe ik het mogelijk kan maken dat ik op één pagina de versie nummer kan aanpassen en deze dan automatisch aanpast / getoond wordt op de andere pagina's?

Iemand enig idee, het zou volgens mij niet zo moeilijk hoeven te zijn.

Vriendelijke groeten,

Laatst bewerkt:
Dat is toch niet zo simpel als je denkt. HTML is redelijk statisch en leent zich niet om data over te hevelen naar andere pagina's. Je moet dan echt al denken in oplossingen met Javascript. Ik denk dat voor een zelfde aanpassing in meerdere HTML-pagina's je dit het beste kunt doen met een eenvoudige zoek en vervang actie. In Notepad++ kun je dit het beste doen aangezien deze toestaat om deze vervang handeling in alle geopende documenten te doen.

Als je zo'n aanpassing nu echt een tijdverslindende job wordt raad ik je aan om met PHP aan de slag te gaan aangezien deze taal zich prima leent om me variabelen te werken en hoef je alleen een variabele aan te passen.

Beide bedankt voor het antwoorden. Aangezien ik verder nog geen ervaring heb met andere talen, is het volgende de oplossing momenteel geworden.

Nogmaals top!

In Notepad++ kun je dit het beste doen aangezien deze toestaat om deze vervang handeling in alle geopende documenten te doen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan