html include

Status
Niet open voor verdere reacties.

Haaren101

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 apr 2007
Ik heb een stukje html dat ik in verschillende andere html files wil gebruiken. Op het internet dit gevonden:

<!--#include file="blabla.html" -->

Echter, ik krijg dit niet aan de praat.

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

Ron

Volgens mij moet je het opslaan als een shtml file. Ik weet het niet zeker hoor.

Hi,
de include file moet in dezelfde directory staan (anders VIRTUAL gebruiken), mag verder geen headers bevatten. Gewoon de benodigde HTML en niets meer

blabla.txt moet blabla.htm of blabla.html zijn.

Ik heb dat probleem zelf ook al eens moeten oplossen

EDIT samengevat: de extensie moet htm of html zijn

blabla.txt moet blabla.htm of blabla.html zijn.

Ik heb dat probleem zelf ook al eens moeten oplossen

EDIT samengevat: de extensie moet htm of html zijn

Ja, dat is duideliijk maar bij Helpmij kan je geen html files uploaden binnen je messages. De originelen zijn html en die werken bij mij niet . Bij jou wel?

Ron

... ja, maar ik begreep dat het zo niet werkend is?
Dus praktisch gedacht: even inpakken.

Maar ook: copy paste het geheel in een HTML tag hier. (Zit je natuurlijk weer met een niet-geparste blabla-include)

En anders heeft een HELPMIJ - associate misschien een verhelderende idee.

Bij mij werkt het als ik "blabla.txt" opsla als "blabla.html" en "includetest.txt" als "includetest.shtml".
Je server moet trouwens ook zo ingesteld zijn dat het dergelijke SSI ondersteunt.

Idee als volgt:
  • Het bestand dat de include-verwijzing heeft, moet een .shtml bestand genoemd worden.
  • Het ingesloten bestand kan je alle uitgangen geven die je wilt, als je maar dezelfde naam gebruikt in je verwijzend shtml-bestand.
  • De S van shtml zorgt er namelijk voor, dat vóórdat de html naar de bezoeker wordt gedownload, eerst even de include-bestanden ertussen gedropt worden, zodat ze samen naar de bezoeker gaan.
In jouw geval: alleen de includetest.html even hernoemen tot includetest.shtml, en:
De in het .shtml bestand gebruikte code is dus deze: www.developerscorner.nl/csshunter/includetest.html
En het bla-blaatje staat hier: www.developerscorner.nl/csshunter/blabla.txt
Zie van alles de broncode!

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS: als je provider/server php ondersteunt, kan het ook met php: www.developerscorner.nl/csshunter/menu-page.php

[edit]Ha, kruispost met supersnail.[/edit]

Laatst bewerkt:
Bij mij werkt het als ik "blabla.txt" opsla als "blabla.html" en "includetest.txt" als "includetest.shtml".
Je server moet trouwens ook zo ingesteld zijn dat het dergelijke SSI ondersteunt.

Druk verkeer zo midden in de nacht. Supersnail, CSS hunter, bedankt. Dit werkt bijna overal. Ik heb dit nu op 3 servers geprobeerd en op 2 werkt het vlekkeloos. Op de derde krijg ik:

You have attempted to execute a CGI, ISAPI, or other executable program from a directory that does not allow programs to be executed.

Ik neem aan dat hier supersnail zijn opmerking over "dergelijke SSI ondersteuning" van toepassing is. Dan blijft de vraag of er een ander mechanisme is waarbij ik 1 stuk tekst in tientallen webpages kan includen. Mocht er iets in gewijzigd moeten worden dan maakt dat het leven veel simpeler.

Ron

Goeiemorgen!
... Dan blijft de vraag of er een ander mechanisme is ...
Dan blijft m'n PS:
als je provider/server php ondersteunt, kan het ook met php:
www.developerscorner.nl/csshunter/menu-page.php
:)
Zie ook: www.developerscorner.nl/csshunter/phpsite/tutorial.htm

(ook hier moet de server het dus goed vinden)
(soms moet in het admin-paneel van je account het php-gebruik aangezet worden)
(en soms zit php niet in het aangeschafte webruimte-pakket)
(maar voor nog geen 3 euri-tientjes heb je een jaar een provider met pakket met php-ondersteuning)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Alles lezen (ook de ps-en) is altijd beter:o

Ik ga het morgen proberen; vandaag mag ik de hele dag werken van de baas (ja, ook vanavond):shocked:

Ron

OK, de include werkt prima in PHP. Maar nu meteen het volgende punt:

In de aanroepende file staat nu:
Code:
<?php
include '../Utilities/blabla.php';
?>

In blabla.php staat nu (onder andere):
Code:
<script language="javascript">
code
document.write "deze tekst wordt gevolgd door wat hieronder staat"
</script>
; opmerkingen naar <a HREF="mailto:webmaster@xyz.nl?SUBJECT=Reactie op website [COLOR="blue"]xxxx[/COLOR]">Webmaster</a>

Op de plek van xxxx wil ik graag iets in gaan vullen wat vanuit de aanroepende file komt. Heb een paar uur zitten puzzelen maar ik kom er niet uit. :(

Ron

Weet je nu al hoe het moet, of niet?

Het handigste is denk ik een variabele begruiken. Zoiets:

aanroepend bestand
PHP:
<?php

$stuff = "dit is een string";

include('blabla.php');

?>
blabla.php
PHP:
<script language="javascript">
code
document.write "deze tekst wordt gevolgd door wat hieronder staat"
</script>
; opmerkingen naar <a HREF="mailto:webmaster@xyz.nl?SUBJECT=Reactie op website <?php echo $stuff; ?>">Webmaster</a

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan