HTML of PHP laten verdwijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

senna98

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2011
Dag allemaal,
ik ben momenteel een website aan het maken met een programma dat het nodig vindt om op al zijn pagina's zijn logo te zetten. Het logo houdt eigenlijk gewoon een afbeelding met een link in, en mijn vraag is dus: weet er iemand een script waarmee ik een ander script automatisch kan laten verdwijnen?

senna98 :D

Hebben we het hier over een programma dat door je provider wordt aangeboden
en waar je online gebruik van maakt
of gaat het om een programma dat op je eigen computer staat?

Als het een (min-of-meer) verplichte applicatie van je provider is, zal er niet zo veel aan te doen zijn.

Als je een programma op je eigen computer gebruikt, dan zullen daar toch wel gewoon losse html-pagina's uit komen?
Daar kun je dan van alles uitslopen.

En zelfs als de output bestaat uit PHP-bestanden, dan zou je daar ook wel iets uit moeten kunnen halen.

En dit snap ik niet helemaal:
... Het logo houdt eigenlijk gewoon een afbeelding met een link in,....
... een script waarmee ik een ander script automatisch kan laten verdwijnen.....
Het is een logo (plaatje) of het is een script. Wat is het?

Het is gewoon een programma dat op mij computer staat. De output aanpassen helpt niets, want wanneer je een html pagina invoegt, kan het programma ze niet meer bewerken(het is een wysiwyg builder). Het logo kan ik in de pagina gewoon niet verwijderen, en bij mijn hoster altijd de HTML's gaan bewerken heeft ook geen nut want bij elke nieuwe bewerking overschrijf ik ze. De enigste optie die ik heb is een script toevoegen dat een ander script laat verdwijnen, als dat kan. (ik kan namelijk wel HTML bijvoegen via het programma)

Senna98

OK, ik snap het een beetje.

De andere optie is niet in beeld? Zelf html schrijven, met behulp van een simpele tekstverwerker?

Ik kan wel htmlpagina's maken, maar zo goed ben ik er nu ook weer niet in :confused:
(en dat duurt veel te lang!) Is er nu echt geen script daarvoor?

Er is ongetwijfeld een optie ergens in dat programma dat zegt "voor X euro zetten we ons logo er niet meer in", misschien moet je die eens proberen.

Met een script kan het zeker, maar dat is natuurlijk een omweg voor een omweg voor een omweg.

1. haal logo uit HTML; of
  2. schrijf extra script in HTML, laat mensen deze (en het plaatje!) downloaden als ze naar mijn pagina gaan, laat hun browser het logo weghalen. Plaatje wordt dus nogsteeds meegestuurd, en als men Javascript uit heeft staan wordt het plaatje alsnog neergezet.

Nu, een script is leuk, maar dit moet je in de HTML zetten; als je het logo er niet uit kan halen, hoe wil je dan wel een script erin zetten? Kan dat via je editor? Zo ja, zoiets zal wel werken:

[js]document.getElement*******.style.display = 'none';[/js]

waar *** de correcte functie is (ById('$'), sByTagName[#], ByClassName('$'), etcetera). Om dit goed te zetten moet je eventjes aangeven wat precies de output is van een pagina.

Anyway, ik raad je aan om voortaan geen wysiwyg te gebruiken maar gewoon HTML te leren. Het is leuk, je hebt veel meer opties, en het staat goed op je CV ;)

[edit]Frats' oplossing is toegeven aan het systeem! :p[/edit]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan