• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

HTML pagina vanuit Excel geeft aanhalingstekens

Status
Niet open voor verdere reacties.

tvoorbij

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
Hallo,

Ik heb een HTML code voor een ledenlijst in Excel 2010 verwerkt. Op een tweede werkblad staan alle leden met adres etc.
Omdat ik regels maak in HTML waarbij de eerste regel licht grijs is en de tweede donkergrijs is het lastig als er een lid tussenuit gaat want dan moet ik alles daaronder weer aanpassen om steeds om en om licht en donker grijs te krijgen. Nu hoef ik alleen maar de ledenlijst actueel te houden en kan ik nieuwe leden onderaan invoeren en vervolgens sorteren op naam en zou dan via het eerste blad alles automatisch in HTML kunnen inpassen op de website.

Echter als ik de totale inhoud (vanuit meerdere cellen) kopieer naar DreamWeaver (maar ook in kladblok) krijg ik allemaal aanhalingstekens.

<table width="720" border="0" cellpadding="2" cellspacing="1" background="ledenlijst/ledenlijsttabelKOP.gif">
<tr>
<td width="155" rowspan="2" valign="top" class="ledenlijstTOP"><strong>Naam</strong></td>
<td colspan="3" class="ledenlijstTOP"><strong>Adres</strong></td>
<td width="75" rowspan="2" valign="top" class="ledenlijstTOP"><strong>Telefoon</strong></td>
<td width="182" rowspan="2" valign="top" class="ledenlijstTOP"><strong>E-Mail</strong></td>
</tr>
<tr>
<td width="146" style="font-size:9px">Straat</td>
<td width="52" style="font-size:9px">Postcode</td>
<td width="79" style="font-size:9px">Plaats</td>
</tr>

wordt

"<table width=""720"" border=""0"" cellpadding=""2"" cellspacing=""1"" background=""ledenlijst/ledenlijsttabelKOP.gif"">
<tr>
<td width=""155"" rowspan=""2"" valign=""top"" class=""ledenlijstTOP""><strong>Naam</strong></td>
<td colspan=""3"" class=""ledenlijstTOP""><strong>Adres</strong></td>
<td width=""75"" rowspan=""2"" valign=""top"" class=""ledenlijstTOP""><strong>Telefoon</strong></td>
<td width=""182"" rowspan=""2"" valign=""top"" class=""ledenlijstTOP""><strong>E-Mail</strong></td>
</tr>
<tr>
<td width=""146"" style=""font-size:9px"">Straat</td>
<td width=""52"" style=""font-size:9px"">Postcode</td>
<td width=""79"" style=""font-size:9px"">Plaats</td>
</tr>
"

In het vervolg komen de leden met verwijzingen naar het twee blad...

Hoe kan ik een selectie zonder al die aanhalingstekens kopiëren? (zie bij de waarde nu dubbele aanhalingstekens)
Ik heb in een grijs verleden ook zoiets gedaan met een hele oude versie van Excel en dat ging zonder enig probleem.

Dank voor jullie tijd.

PS ik heb een soortgelijk probleem op het forum gevonden maar dat is uiteindelijk niet opgelost!

Ik denk dat ik er uit ben! Als je alle spaties tussen de regels weghaalt en "strak" de code tegen elkaar zet krijg ik mijn normale code!
Ik ga nu vanuit Dreamweaver naar kladblok, zet alles tegen elkaar en plak dat weer in Excel.
Waarschijnlijk als ik de code regel voor regel doe krijg ik hetzelfde effect...

Mocht iemand een betere oplossing hebben hoor ik het graag...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan