HTML/PHP tekst invoer vergrendelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bastiaansmit94

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2008
Beste allemaal,

Ik zit met een probleem, ik ben bezig met het maken van een onderdeel van mijn site. Ik heb nu een tekst veld en daar staat een waarde in nu wil ik die waarde vergrendelen zodat niemand het aantal kan wijzigen (moet wel zichtbaar zijn). Ik heb dit geprobeerd door dit er bij te zetten disabled="disabled" alleen als ik nu op de opslaan knop klik dan wordt hij niet opgeslagen omdat hij dat tekst vak nu niet kan lezen.

ben al op google aan het zoeken geweest maar kon er niet wat over vinden

Heeft iemand een oplossing?

Voorbeeld:

<input type='text' disabled="disabled" name='credits' value="500000" size='30' class='textinput'>

Laatst bewerkt:
Als het aantal niet gewijzigd kan worden, dan hoef je het toch ook niet op te slaan? Dan weet je het namelijk al; anders kun je het niet tonen.

Daarbij moet je er rekening mee houden dat gebruikers ook velden die 'disabled' zijn gewoon in kunnen sturen; als je niet wilt dat iemand iets kan wijzigen, moet je dat regelen aan de PHP kant.

ja dat klopt die waarde is ook bekent maar ik ben bezig met een credits toevoeg systeem. en ik wil graag dat mensen zelf hun persoonlijke code kunnen in typen maar dat ze niet het aantal credits kunnen wijzigen.

En over dat PHP dat weet ik maar hoe beveilig ik het dan wel?

Hier is wat meer van het script:

<table width='100%' cellspacing='0' cellpadding='5' align='center' border='0'>
<tr>
<td class='tablerow1' width='40%' valign='middle'><strong>Typ hier jou zelf bedachte Code</strong><div class='graytext'></div></td>
<td class='tablerow2' width='60%' valign='middle'><input type='text' name='voucher' value="<? echo randomVoucher(8); ?>" size='30' class='textinput'></td>
</tr>

<tr>
<td class='tablerow1' width='40%' valign='middle'><strong>Type</strong><div class='graytext' >
</div></td>
<td class='tablerow2' width='60%' valign='middle'><select size='1' name='type'>
<option value='credits'>Credits</option>
<option value='item'>Item</option>
</select></td>
</tr>

<tr>
<td class='tablerow1' width='40%' valign='middle'><strong>Aantal</strong></div></td>
<td class='tablerow2' width='60%' valign='middle'><input type='text' name='credits' value="500000" size='30' class='textinput'></td>
</tr>

<tr><td align='center' class='tablesubheader' colspan='2' ><input type='submit' value='Maak Code' class='realbutton' accesskey='s'></td></tr>
</form></table></div><br />

Ik denk dat je op zoek bent naar de readonly property.

HTML:
<input type='text' readonly="true" name='credits' value="500000" size='30' class='textinput'>

Maar ook dit is door een enigszins gevorde internetgebruiker gewoon te wijzigen. Je kunt het toch ook gewoon als platte tekst weergeven? Overigens ben ik het volledig eens met wat Frats zegt, als je de waarde vantevoren weet en de gebruiker kan het niet aanpassen, dan kun je het toch ook direct opslaan, zonder dat de waarde verstuurd wordt.

Ok bedankt dat zocht ik inderdaad, het hoeft ook niet heel erg beveiligd te worden want het is maar voor het adminpanel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan