HTML rapport genereren

Status
Niet open voor verdere reacties.

termination

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2007
Hallo Allemaal,

Ik ben bezig met een kassa systeem voor de studentenvereniging waar ik bij zit.
Nu willen wij een zogenaamd afdrachtformulier kunnen opmaken met HTML en kunnen printen.
Nu heb ik al een HTML document met het format alleen moeten de variabelen nog worden ingevuld alleen is dit een redelijk groot document (hardcoden in een variabele is er niet bij).

De vraag is dus: Hoe kan ik in een (extern) HTML document de java variabelen invullen.
Het gaat om een Swing applicatie die op de kassa zelf draait.
Het is niet mogelijk een glassfish server te installeren op deze PC.

groeten,

Thom.

Hallo Allemaal,

Ik ben bezig met een kassa systeem voor de studentenvereniging waar ik bij zit.
Nu willen wij een zogenaamd afdrachtformulier kunnen opmaken met HTML en kunnen printen.
Nu heb ik al een HTML document met het format alleen moeten de variabelen nog worden ingevuld alleen is dit een redelijk groot document (hardcoden in een variabele is er niet bij).

De vraag is dus: Hoe kan ik in een (extern) HTML document de java variabelen invullen.
Het gaat om een Swing applicatie die op de kassa zelf draait.
Het is niet mogelijk een glassfish server te installeren op deze PC.

groeten,

Thom.

http://code.google.com/p/javamylibs/
moet je eens uitchecken zie je een jar staan bekijk de streamreplacer eens
dus uw html document wordt ingelezen tot inputstream en dan kan je alles wat je maar wil zoeken en veranderen tijdens het lezen als je performantie wil aanbrengen mail je maar eff omdat het bij grote documenten toch zwaar is namelijk met een 2 gig loop het niet zo zuiver maar met 4 geen probleem. Namelijk windows kan niet goed overweg met streams door het kappen in processen blijft het geheugen niet goed benut. Het toffe is alles werkt met interfaces waardoor je snel zelf één nieuw object voor replace maakt.

maar weet dat ik aan het werken ben aan een multiple replacer met een finderobject en een replacerobject dus success alle code public beschikbaar niet commerceel bruikbaar maar als je mij beteffend domein opgeeft geef ik de rechten voor dat domein vrij.

je post is een beetje lastig te lezen.
Het gaat ook niet echt om een domein, maar gewoon om een stand-alone swing applicatie die (voor nu) op een PC draait.
We (de ontwikkelaars) zitten er wel over te denken om het commercieel beschikbaar te maken.

Ik zal eens een kijkje nemen naar die google code pagina.

je post is een beetje lastig te lezen.
Het gaat ook niet echt om een domein, maar gewoon om een stand-alone swing applicatie die (voor nu) op een PC draait.
We (de ontwikkelaars) zitten er wel over te denken om het commercieel beschikbaar te maken.

Ik zal eens een kijkje nemen naar die google code pagina.

Sorry weet ik maar als je readme leest zijn er verplichtingen bij commercieel gebruik en ik wil u van die kosten besparen.Het dient enkel om als dislecties persoon groter bedrijven in wurggreep in dienst laten nemen.U zal zien dat er enkele codes zeer herbruikbaar zijn niet alle code van de lib is public ander maak je zelf een lib.Of bouw ik er snel eentje met uw voorkeurfuncties moet je mij dan een keystore geven waaronder ik het moet signen

# Non-members may check out a read-only working copy anonymously over HTTP.
svn checkout http://javamylibs.googlecode.com/svn/trunk/ javamylibs-read-only

Laatst bewerkt:
Ok. Dan snap ik het. Heb nu helaas geen tijd om er naar te kijken.
Ik zal even informeren hoe we het allemaal gaan afhandelen.

Waarom niet gewoon een file (f.e.: output.html) schrijven met hierop alle regeltjes die in een HTML pagina moeten staan?

Ik heb dus een extern HTML bestand alleen weet ik niet hoe ik mijn data daar in krijg.

Ik heb dus een extern HTML bestand alleen weet ik niet hoe ik mijn data daar in krijg.
Het bestand lijn per lijn inlezen
Code:
String str;
Stringbuilder sb;
BufferedReader in;
try {
  in = new BufferedReader(new FileReader("pathNaarHetBestand/hetBestand.html"));
  sb = new StringBuilder();
  while ((str = reader.readLine()) != null) {                
          if (str.length() > 0) {
              System.out.println(str.charAt(0));
              if (correctePlaats) {
                   /*vervang door jouw regel met data*/ 
              }
              sb.append
         }
  }

} catch(IOException e) {
  e.printStackTrace();
}
op de juiste plaatsen de data toevoegen en dan het geheel terug wegschrijven
Code:
File file = new File("pathNaarHetBestand/hetBestand.html");
    // file.createNewFile();
    FileWriter txt = new FileWriter(file);
    PrintWriter out = new PrintWriter(txt);
    out.write(sb.toString());

out.close();

zou dat ook werken met een soort str_replace? Ben redelijk nieuw in java en ik weet niet of er zoiets bestaat.

Je kan wel iets doen als String.replaceAll(oldString, newString) maar dan moet je perfect weten wat je moet veranderen natuurlijk. Dat definiëren gaat misschien de moeilijkste taak zijn, maar dat hangt af van de bestaande code.

Denk dat dat wel het makkelijkste is.
In PHP heb ik dan een array metr tags en een array met de waarden die er voor in de plaats moeten komen. Dan loop ik door de array om alles te vervangen.
De waarden zijn altijd hetzelfde, dus dat zou geen probleem moeten opleveren.

Bedankt voor de info.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan