HTML starter

• Onderwerp starter Onderwerp starter B1B2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

B1B2

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2004
We willen beginnen met HTML om wat eenvoudige pagina's aan te maken; wie weet een goede site met instructies voor beginners?

werken met html CODES of werken met een HTML programma??? als je het over een gebruiksvriendelijk programma heb en verbeter me als ik het fout heb: Microsoft Frontpage vind ik zelf redelijk goed.
voordelen: Het gebruikelijke office systeem dus redelijk gebruikers vriendelijk, grootste nadeel: je krijgt (bijna) altijd fouten op je pagina's maar daar merk ik zelf weinig van.... check mijn site maar ff :) dees is volledig gemaakt met frontpage (en wat flash mx ****) :thumb:

Geplaatst door ThE PrOx
werken met html CODES of werken met een HTML programma??? als je het over een gebruiksvriendelijk programma heb en verbeter me als ik het fout heb: Microsoft Frontpage vind ik zelf redelijk goed.
Waar kan ik me aanmelden voor het verbeteren ?
voordelen: Het gebruikelijke office systeem dus redelijk gebruikers vriendelijk, grootste nadeel: je krijgt (bijna) altijd fouten op je pagina's maar daar merk ik zelf weinig van....
Grootste nadelen vind ik zelf toch wel de beperkte mogelijkheden en de onzinnige code die hij uitspuugt. Om van jouw site een voorbeeldje te pakken:
Code:
<p align="center">&nbsp;</p>
<p align="center"></p>   
<p align="center"><font size="5" face="Bimini" color="#FFFF00"><span style="background-color: #FF0000">Nieuws:</span></font></p>
<p align="center">&nbsp;</p>
<p align="center">Er is een Flash pagina bijgevoegd het heeft eigelijk niets met 
skaten te maken maargoed kijk zelf maar!</p>
<p align="center">Binnenkort zal ik ook een paar filmpjes over skater's 
maken!!!&nbsp;</p>

<table border="2" cellspacing="1" width="17%">
  <tr>
    <td width="100%"><font face="Bimini" size="6"><a href="pictures.html">Pictures</a></font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="100%"><font face="Bimini" size="6"><a href="http://www.geocities.com/nwskatevid/index.htm"><font color="#0000FF">Movies</font></a></font></td>
  </tr>
  <tr>

<td width="100%"><font face="Bimini" size="6"><a href="Friends.html">Friends</a></font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="100%"><font face="Bimini" size="6"><a href="aboutme.html">About me</a></font></td>              
  </tr>
  <tr>
    <td width="100%"><font face="Bimini" size="6" color="#FF0000"><a href="shs.html">Shs-Boarders</a></font></td>        
  </tr>

<tr>
    <td width="100%"><font face="Bimini" size="6" color="#FF0000"><a href="download.html">Downloads</a></font></td>        
  </tr>
  <tr>
    <td width="100%"><font face="Bimini" size="6" color="#FF0000"><a href="flash.html">Flash</a></font></td>        
  </tr>
  <tr>
    <td width="100%"><font face="Bimini" size="6" color="#FF0000">Links</font></td>        
  </tr>

</table>
Veel van die <p>'s zijn niet nodig, en om keer op keer <font> met dezelfde eigenschappen te gebruiken is zó omslachtig. Een simpele CSS class en je code is al een stuk overzichtelijker en geoptimaliseerder :)

Cursussen over HTML kun je trouwens ook volgen op de officiële site van de organisatie die de taal van HTML onderhoud: http://www.w3c.org
Voor een Nederlandse HTML-cursus zou ik kijken op http://www.handleidinghtml.nl

Succes :thumb:

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips, we zijn aardig op weg. Overigens best een hele klus, html code schrijven. Nog tips om een beetje snelheid te maken?

Ik ben met HTML kit aan de slag, dat werkt best prettig. Weet je nog een goede referentie mbt XHTML?

Geplaatst door B1B2
Weet je nog een goede referentie mbt XHTML?
*klik*

XHTML is nog steeds bezig met gedefinieerd worden, vandaar dat de validator 'tentatively strict' kan teruggeven: Dit houdt in dat je website voorlopig nog geldig is als XHTML document, maar door toekomstige ontwikkelingen wellicht niet meer.
Door deze ontwikkelingen is 't ook niet echt mogelijk om een texteditor te maken die hierop checkt (niet zonder telkens updates uit te brengen).

Ik weet dit overigens niet 100% zeker, ik ga er slechts vanuit.

OK bedankt. Voorlopig dus nog maar even verder met html en css.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan