Html target word niet geopend in Name

• Onderwerp starter Onderwerp starter ThomG
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ThomG

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2011
Ik heb dus deze code:
[XML]<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Index</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="index.css" />
</head>
<body>
<div class="wrapper">
<div align=center>
<p>
<h3>
Site Informatica
</h3>
Resolutie op 1600x1200 voor beste zicht.
</p>
</div>
<div class="left">
<p>
<h4>
<b>Gimp</b></br>
<li>Stappen
</h4>
<h5>Zie hoe de ik een plaatje heb verandert met Gimp..</h5>
<li><h4>
Resultaat</h4>
<h5>Zie wat het resultaat van alle veranderingen is.
</h5>
<h4><b>Computer</b></h4>
<li><h4><a href="Videokaart.html" Target="Info">Videokaart</a></h4>
<h5>Hoe zit een videokaart in elkaar? En welke videokaarten bestaan er nou eigenlijk?</h5>
<li><h4><a href="Geheugen.html">Geheugen</a>
</h4>
<h5>
Hoe zit geheugen in elkaar? En wat voor geheugen bestaat er nou eigenlijk?
</h5>
</div>
<div class="right" name="Info">
Welkom bij mij site van Informatica, hier kun je informatie vinden over
</div>
</body>
</html>
[/XML]
Met deze CSS
[XML]body a:link, body a:visited, body a:active{
color: #000;
cursor: default;
text-decoration: none;
}
body a:hover{
color: #039;
text-decoration: none;
cursor: pointer;
}
div {
border: .2em solid #900;
}
#border {
border-width: .2em;
border-style: solid;
border-color: #900;
}
body {
background-image:url('fokke&sukke.jpg');
background-repeat:no-repeat;
background-position:top right;
}
div.wrapper {
width: 65%;
position: relative;
clear: both;
}
div.left {
width: 31%;
background: #808000;
float: left;
}
div.right {
width: 63%;
background: #408080;
float: right;
}[/XML]

Waarom opent de Target eigenlijk niet in de Name???
bvd :)

Thom

heej, die ziet er bekend uit. het antwoord is je daar eigenlijk al gegeven, target wordt (o.a.) gebruikt om pagina's in een nieuwe tab/raam te openen. Overigens bestaat er ook niet iets als target="info". Wat probeer je ermee te bereiken?

(zie ook http://www.w3schools.com/TAGS/att_a_target.asp)

PS: je code ziet er wat bizar uit, zeker voor iets dat door een informaticastudent gemaakt is. Koppen horen nimmer, nooit! in een lijst of paragraaf thuis.

Dat ben ik lolz, maar tweakers gooit mn topics constant dicht. Ik moet me eerst gaan verdiepen in de regels, en ik heb wel wat beters te doen dan zo'n enorme lap text te lezen. Die van helpmij is veel compacter.
Als je de Divs vervangt door Frames, snap je wat ik bedoel.
Ik heb me er al in verdiept, en niets lukt.
en wat bedoel je met de PS.?

Dit doe ik eigenlijk: ik geef de div een naam
Ik verwijs met een link naar die div om daar de link in te openen.

Moet ik misschien werken met iFrames???
Ik laat alle vormen van Frames er liever uit.

Laatst bewerkt:
Dat ben ik lolz, maar tweakers gooit mn topics constant dicht. Ik moet me eerst gaan verdiepen in de regels, en ik heb wel wat beters te doen dan zo'n enorme lap text te lezen. Die van helpmij is veel compacter.
Het is vrij simpel, stel je vraag duidelijk (dus niet opeens met frames aan komen zetten) en laat zien dat en wat je geprobeerd hebt om zelf het probleem op te lossen. Daar zijn ze bij tweakers wat strikter in dan hier (niet geheel ten onrechte vind ik).

Als je de Divs vervangt door Frames, snap je wat ik bedoel.
Ik heb me er al in verdiept, en niets lukt.
Waarom gebruik je dan divs als je eigenlijk frames bedoeld? Dat zijn toch echt compleet verschillende dingen. Waar je trouwens ook een ander doctype voor nodig ou hebben.
en wat bedoel je met de PS.?
Dat je code een rommeltje is. Ten eerste horen, zoals gezegd, koppen (<h4> etc.) niet in lijsten thuis. Ten tweede hoor je die <li> met </li> af te sluiten en ten derde horen de <li></li> tussen <ul><ul> te staan. Ik denk dat het een goed idee zou zijn om nog wat meer leeswerk te doen, in m'n signature staan twee goede sites.
Moet ik misschien werken met iFrames???
Ik laat alle vormen van Frames er liever uit.
Dan kun je dus niet op die manier met target werken. Als je het hele target gebeuren weglaat dan zal die pagina gewoon in dezelfde tab opnenen. Dit is ook de beste manier.

Laatst bewerkt:
Je hebt daar flink wat goede punten, maar ik kan me momenteel niet meer in verdiepen aangezien het vanavond ingeleverd moet worden.
En ik moet openen in dezelfde pagina, maar de sitestructuur ( links ) moeten blijven staan.

Simpel, gebruik een normale link en zorg dat videokaart.html dezelfde structuur heeft als de startpagina.

Ik ben pas 15 en zit nog geen half jaar in de HTML wereld, kun je dat even uitleggen?

Haal dat target gebeuren uit je link en zorg dat het bestand videokaart.html er, afgezien van de inhoud natuurlijk, hetzelfde uitziet als index.html. Als je de twee bestanden dan in dezelfde map hebt staan zal na het klikken op de link het bestand videokaart.html worden geopend met, als je het goed hebt gedaan, als enige verschil dat de inhoud (tekst, plaatjes, dat soort dingen) veranderd is.

O kijk dat snap ik wel :)
Bedankt voor de tip, ik denk dat ik dat ga proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan