HTML template voor access mailing

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrsiezen

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2005
Hallo,
ik wil via Access een mailing gaan doen waarbij gebruik wordt gemaakt van een HTML template.

Het probleem is dat de HTML template niet geaccepteerd wordt. Ik heb in Outlook het zo ingesteld dat nieuwe mailtjes in HTML formaat geopend worden, wat ook gebeurd als ik gewoon in Outlook een nieuwe lege mail open.
Echter wanneer via een macro van Access een nieuwe mail geopend wordt, wordt deze geopend in Rich Text Format. Kan dit de oorzaak zijn dat de HTML template niet werkt?

Graag respons zonder te veel VB taal, aangezien ik daar nog niet echt bekend mee ben. :)

Alvast bedankt voor de hulp!

Wat je wilt is alleen mogelijk met veel programmeren.
Je zult je dus toch moeten gaan verdiepen in VBA (Visual Basic for Applications).
Veel goede voorbeelden hoe je koppelingen tussen Access en Outlook kunt leggen kun je vinden op de site van Helen Feddema: http://www.helenfeddema.com/

Dank je voor je suggestie, ik denk dat ik me toch inderdaad op de wondere wereld van visual basic moet storten.

Ik heb inmiddels puur met macro's en query's een database gemaakt waar nu een heel call center mee belt, zonder dat de werknemers gebruik van papier mogen maken. Het werkt allemaal goed, maar ik wil steeds meer dingen gaan automatiseren.

Maar ik moet wel zeggen dat ik het raar vind dat het niet lukt, aangezien het gewoon echt een optie is in Access om met behulp van een macro een mail te generen met op basis van een HTML template.
Bijgevoegd is een screenie met daarin wat ik nu gemaakt heb... Die template is dus in HTML vorm uiteraard!

Bijlagen

• access mailing.jpg
    access mailing.jpg
    24,1 KB · Weergaven: 40
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan