HTML titel

Status
Niet open voor verdere reacties.

tvoorbij

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
Hallo,

Ik wilde vragen of er een slimme manier is om de titel van een html pagina te herleiden vanuit b.v. de bovenliggende map o.i.d.
Ik heb een website (states.nl) die ik ooit heb geschreven in frames.
Ik ben nu bezig deze op te schonen en zonder frames te maken.
Ik heb een structuur waar de 50 staten in 50 mappen staan met alle attributen zoals plaatjes e.d.
Omdat ik maar één pagina hoef te ontwerpen die ik dan in alle 50 mappen kan stoppen lijkt het mij handig als ik ook de titel kan herleiden uit zoals gezegd de bovenliggende map b.v.
Ik weet echter niet of ik tussen <title></title> een script of opdracht kan/mag plaatsen.

Ik hoop dat jullie mij begrijpen.

Bij voorbaat dank voor enige input.

Als je server PHP ondersteund kan je dit eenvoudig zo oplossen:

PHP:
<title><?php echo basename(getcwd());?></title>

je moet het bestand dan wel opslaan met de extensie .php

Als je server PHP ondersteund kan je dit eenvoudig zo oplossen:

PHP:
<title><?php echo basename(getcwd());?></title>

je moet het bestand dan wel opslaan met de extensie .php

Hallo, ik ken het PHP gebeuren niet zo en moet dan alles in PHP herschrijven. Ook alle linken e.d. veranderen.
Dan is het handiger als alles naar mijn zin is en draait uiteindelijk de namen er handmatig in te zetten.

Ik dacht overigens iets in deze trend maar dan in .html.
Overigens denk ik dat mijn site als ik hem helemaal opnieuw zou maken juist geschikt is voor PHP maar ik heb gewoonweg de tijd niet om mij hierin te verdiepen.
Bedankt voor het meedenken!

PS de website www.states.nl die nu online staat is degene met frames. Ik heb dit indertijd zo gedaan omdat ik anders niet in staat was de muziek te laten doorspelen bij het wisselen van de pagina's. Ik laat nu dus de muziek achterwege maar hinkt nog steeds op twee gedachten.

Laatst bewerkt:
Tja, wat jij wilt. :)

Maar dit is het enige wat je aan PHP-code hoeft toe te voegen, je kan verder op dezelfde manier blijven werken. Het aanpassen van de links kan je makkelijk doen met een zoek- en vervang opdracht.

Maar aangezien je af wilt van frames, kan het geen kwaad je te verdiepen in PHP, met name de include-functie is wel handig. je kan hele brokken HTML, die op elke pagina terugkomt (bijvoorbeeld het menu) opslaan in 1 bestand en deze op elke pagina aanroepen. zie ook http://www.w3schools.com/php/php_includes.asp

Muziek weglaten is sowieso wel een goed idee.

Als ik al mijn pagina extensies vervang door .php ipv html en er van uit gaande dat ik de linken ook goed vervang zou dan alles moeten werken?

OK mooi, zodra ik eraan toe ben ga ik het uitproberen! Ik zie de potentie vooral in de 50 "staten pagina's" die allemaal eender zijn en delen van de andere pagina's waarin ik vaker locaties aanvul in b.v. dropmenu's. Zodoende hoef ik dat maar op één pagina te doen. Tooltje heb ik gedownload en ga ik uitproberen.
Hartelijk dank voor de gedane moeite, wordt echt gewaardeerd.

Ben inmiddels globaal klaar met het herschrijven en heb mijn pagina's bijgewerkt. Vandaar dat ik vandaag een eerste poging heb gedaan om met php te gaan werken. Voor menigeen niet spannend voor mij echter een nieuwe ervaring. Ga dus nu kijken hoe het werkt met de stukken die voor pagina's hetzelfde zijn en hoe die in te passen en van waaruit. Ik ben achteraf blij met je zetje in de rug want anders had ik niet de stap gezet. Daarvoor dank! Met vriendelijke groet, Theo

Ik heb ooit een keer doorlopende muziek voor iemand moeten maken bij het navigeren tussen pagina's.
Dit is mij alleen gelukt met een frameset (zoals nu op jouw website). Dus dit zal je kwijt raken.
Neemt niet weg dat ik framesets vreselijk vind. Goed dat je dit omzet naar de 21e eeuw!
Mogelijk kun je er gelijk alvast wat html5 in stoppen... :)

***Aanvulling. Installeer een wamp op je pc om html / php te testen, bijvoorbeeld Xampp. Je hebt van Xampp alleen de Apache nodig.

Laatst bewerkt:
OK duik ik ook gelijk in...

Ik ben nu sinds zondag volop bezig en het gaat eigenlijk erg goed. Kleine probleempjes heb ik opgelost via Google en jouw link. Ben nu toe aan het gedeelte waar ik het meeste profijt ga ondervinden zoals menu van locaties, staten en staatkaarten. Als ik nu nieuwe locaties aanmaak gewoon eenmaal intikken en klaar. Heb ook gelijk alle linken absoluut gemaakt waar mogelijk geeft weer minder problemen in verschillende lagen.

Groeten, Theo

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan