Opgelost HTML to MP4

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo,
Hoe krijg ik een film op internet (als ikm die wil downloaden krijg ik een HTML bestand) omgezet naar MP4?

Niet! Je kan van een appel immers ook geen peer of citroen maken.

Concreet gezegd wil je dus van een technische beschrijving van een website in HTML-taal een video maken. Totaal onmogelijk.

Laatst bewerkt:
Mij lijkt de omgekeerde weg (van een film HTML code) net zo onmogelijk... ik heb daar in ieder geval nog nooit van gehoord. HTML is een taal waarmee je webpagina's maakt. Het lijkt mij volslagen uitgesloten dat je daarin een film kan programmeren. Als iemand dat wél kan, dan zal die persoon er vast ook geen enkel been in zien om het omgekeerde te doen :).

Wat je nou precies doet, je wilt een film kijken, maar in plaats van de film kies je het enkel het bioscoopgebouw uit. Dat is nog geen film.

Als jezelf een beetje had verdiept in wat HTML is, dan had je meteen kunnen weten dat je iets onmogelijks probeert te doen. De wereld van internet is groot, benut die kennis. :)

Waar gaat het onderstaande over?

Is it possible to convert HTML to MP4?

Yes, HTML videos can be converted to MP4 format using various online converters or video converter software.

HTML is een tekstformaat. U kunt dus: De titelfuncties van uw videosoftware gebruiken om de HTML-code als tekst in te voegen
Een momentopname maken van de HTML-code in een teksteditor en deze als afbeelding aan de video toevoegen
Een browser of tool gebruiken om de HTML te renderen en een screenshot te maken of af te drukken naar PDF en de afbeelding in de video te gebruiken.
Of een schermopname maken van uzelf terwijl u met de webpagina communiceert en deze op creatieve wijze terugvoegen in uw video als een animatie of een soort video-overlay-effect.

Laatst bewerkt:
Als je op een willekeurige website ctrl-S intypt met de hoop de film te downloaden, heb je het mis.
Welke url is het? Wellicht krijgen we die embedded video er wel af.

Whahaha! Ik lach me de ballen uit mijn string zeg!

Het enige wat ik mij kan indenken dat zo'n site de HTML-code afspeurt naar verwijzigingen naar videobestanden, en deze dan downloadt. Maar dan mogen ze het wel duidelijker aangeven.

Update:
Something went wrong
Something went wrong while converting your file.
Joh! Je meent het!!!!! 😂😂🤣😂😅😁

Om je een beetje op weg te helpen: ik download met enige regelmaat filmpjes van YouTube. Die klik je met de rechtermuisknop aan en kopieer je de (inderdaad: HTML) link. Daar kun je verder niet zoveel mee, tenzij je, zoals ik, een programma als HiDownloader gebruikt. In dat programma plak je vervolgens de link, en die haalt netjes de gevraagde film op.
Overigens werkt dat niet bij alle online aanbieders. Materiaal waar copyright op zit, kun je daar echt niet mee downloaden.

Als je op een willekeurige website ctrl-S intypt met de hoop de film te downloaden, heb je het mis.
Welke url is het? Wellicht krijgen we die embedded video er wel af.
Mijn advies: Vraag de rechthebbende of je ze kan downloaden.

Vaak is dat een hele simpele beveiliging die de meeste downloaders tegen zal houden. Kunst is om de echte URL te vinden van de video en die vervolgens op te slaan.

Elke browser heeft onder de rechtermuisknop een "inspect" optie. Van daaruit kun je al eens speuren of er iets te vinden is.

Ik denk, dat ik het verkeerd heb gezegd. Het volgende op Polarsteps hebben vrienden foto's en filmpjes gezet. De foto's kan ik downloaden, maar de filmpjes niet. Als ik op het filmpje klik, kan ik dat beeld alleen als jpg downloaden, maar het filmpje niet, is dat mogelijk of niet ?

Vraag die vrienden eens of zij het kunnen opsturen? Ik zou niet echt blij zijn als iemand zomaar aan de haal zou gaan met mijn video('s).

De Windows Snipping Tool (knip programma) kan ieder filmpje opnemen zolang deze afspeelt.
Is wel realtime, dus bij een video van een uur duurt dat een uur.
Screen recording dus.
Maar dat maakt het in ieder geval mogelijk.

En dus met een programma als HiDownloader. Kwestie van link kopiëren, en plakken. 8 seconden, en je kunt verder met de volgende :). Uiteraard zijn er ook andere programma's die dit doen. Take your pick!

Als ik op het filmpje klik, kan ik dat beeld alleen als jpg downloaden, maar het filmpje niet, is dat mogelijk of niet ?
Ja, dat is mogelijk. Je zal dan op zo'n filmpje via de rechtermuisknop inspecteren moeten gebruiken. Vervolgens kan je in de broncode de src van de video moeten zoeken. Eenmaal gevonden kan je deze kopiëren en plakken in de adresbalk van een nieuwe tabblad. Je komt zo op de pagina waarop het mp4 bestand staat en kan het dan eenvoudig opslaan door op de rechtermuisknop te drukken en op video opslaan als ... te klikken.
Maar de makkelijkste optie is dat wat @Aar al heeft aangegeven, aan die vrienden vragen of zij de video op kunnen sturen. Grote bestanden kunnen niet direct via email worden verstuurd, maar met Wetransfer of transfernow mag dat geen probleem zijn.

Hopelijk is het dan mp4. Als het een streaming is, dan wordt het wat lastiger.

Dan kan je dus zoals ik ze, screen recording gebruiken.

Ik heb zojuist een filmpje op Polarsteps probleemloos kunnen downloaden, maar dat was een opgeslagen filmpje, geen live streaming.

Ik kom er niet uit. Bedankt voor alle tips. Misschien komt het omdat het niet mijn eigen film is. Het is life streaming. Ik vraag de bestanden wel als ze terug zijn.

Terug
Bovenaan Onderaan