HTML vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clit13

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 jan 2001
Beste...,

Ik wil graag een website maken met daarin een aantal knoppen.
Als ik op 1 van deze knoppen druk moet er iets gebeuren op de PC / server waar IIS op draait (de PC met de site dus).

Is dit mogelijk?

In mijn geval wil ik graag dat een webcam pas begint met uitzenden op het moment dat ik op een knop klik op mijn site (en dat het beeld van de webcam dus ook op die site komt te staan).

Lastige vraag, misschien een nog wel lastiger antwoord.
Ik ben nog een leek op het gebied van websites maken, dus "Nijntje-taal" is gewenst ;)

groet,
Dave.

Middels script kan ik pollen op last access van bestanden.
Is het mogelijk om op een webpagina een knop te maken die lokaal een bestand opslaat (text of what ever) en dat het script dan pollt op dit bestand?

M.a.w. is het mogelijk om een knop te maken op een webpagina die een bestand op de lokale server achterlaat?
Het lijkt me dat een gastenboek principe eigenlijk hetzelfde doet, toch?

Standaard wordt alles wat je op een webpagina doet aan de kant van de client (de bezoeker) uitgevoerd. Met ASP of ASP.net of PHP kun je dingen aan de serverkant uitvoeren.

Waarin bouw je nu de website?

Grtz,

Ik doe mijn best met FrontPage 2000 (mijn best is niet echt waar, want ik ben al een week niet meer bezig geweest :o )

Ik heb net wel allerlei CGI en PHP scripts gedownload, maar ik heb ze nog niet bekeken.

Ben nu zover dat ik PHP draaiende heb op mijn IIS servertje.
Ik heb al wel een paar voorbeeldjes weten te runnen ("Hello world" :) ), maar op het gebied van services krijg ik nog niets voor elkaar.

Wie weet hoe ik een service middels PHP uit en aan kan zetten?

groet,
Dave.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan