HTML vraagje, hoe een link wegkrijgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diamond

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2001
Hoiiii, ik heb een vraagje over het volgende stukje:

<a href=" http://www.test.nl " onMouseover="dropdownmenu(this, event, menu2, '165px')" onMouseout="delayhidemenu()">
<font color="#FF0000" face="Comic Sans MS" size="4">H</font><font color="#FF9933" face="Comic Sans MS" size="4">onden</font></a></p>

Dit ziet er als volgt uit:

Je ziet een menu met het woord Honden, als je daarover heen gaat met je muis dan vouwt er een menuutje open met een aantal links...

Maar als je zelf op het woord "Honden" klikt dan verwijst hij naar test.nl, hoe kan ik ervoor zorgen dat er niks gebeurd als je op honden klikt? Oftewel; hoe maak ik hem NIET klikbaar? Als ik <a href=" http://www.test.nl " weghaal dan klopt het menu niet meer en zie je het stuk script op de website.

Wat moet ik precies doen?

Nee, dan blijf ik met hetzelfde probleem zitten. Gebeurd verder niks, het is gewoon klikbaar en hij verwijst naar www.test.nl

[Mod-edit] Onnodige quotes verwijderd. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Diamond zei:
Nee, dan blijf ik met hetzelfde probleem zitten. Gebeurd verder niks, het is gewoon klikbaar en hij verwijst naar www.test.nl
dan doe je iets niet goed, want als je # invult dus:

<a href="#" ... en de rest>Honden</a>

dan kan je er gewoon op klikken alleen gebeurt er niks.

/Edit: heb je anders de website niet online staan als het nog niet lukt? Dan kan iedereen kijken...

Laatst bewerkt:
Raar , snap er niks van. Je blijft ook gewoon de site in je statusbalk zien als je met je muis over Honden gaat.

Verder is het mijn site niet en heb ik niet zo veel verstand van HTML maar dit is de website:

http://www.wingswebshop.nl

En het probleem is dat je nog op honden, katten etc kan klikken, en dat moet verholpen worden.

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. [/edit]

ah............! je gebruikt frames

als je nou is in je link target="_self" ofzo neer zet....

Rimsic zei:
ah............! je gebruikt frames

als je nou is in je link target="_self" ofzo neer zet....

Zoiets:

<a href=" http://www.test.nl target="_self" " onMouseover="dropdownmenu(this, event, menu2, '165px')" onMouseout="delayhidemenu()">
<font color="#FF0000" face="Comic Sans MS" size="4">H</font><font color="#FF9933" face="Comic Sans MS" size="4">onden</font></a></p>

?

Nou, het blijft klikbaar en hij linkt door naar de site. Snap niet hoe ik dat gewoon wegkrijg.

doe is target="_top"
Hij blijft altijd klikbaar omdat het een 'link' is (<a ...> en </a>)
En je probleem zit hem in je frames. Maar dat kan wel opgelos worden

Dat target achter het webadres zetten?
Nouja hoe dan ook, niets werkt. Als ik het achter het adres bijv. zet dan zie je in de statusbar het adres + de target erachter. Het blijft hoe dan ook klikbaar.

Is er geen optie om heel dat a href weg te laten? Oftewel dat hij die onmouseover gewoon herkent?

<p>
<a href="javascript:void(0)" onMouseover="dropdownmenu(this, event, menu2, '165px')" onMouseout="delayhidemenu()">
<font color="#FF0000" face="Comic Sans MS" size="4">H</font><font color="#FF9933" face="Comic Sans MS" size="4">onden</font></a>
</p>

Zou het moeten doen, het probleem met het # is dat het je menu in het ronder frame opent.

Vr.Gr. Egel.

Nope werkt ook niet. Dan komt er in de statusbalk javascript:void(0) te staan en die site opent hij dan ook. Het is en blijft nog steeds klikbaar. Vreemd.

<p>
<a href="javascript:void(0)" target="_self" onMouseover="dropdownmenu(this, event, menu2, '165px')" onMouseout="delayhidemenu()">
<font color="#FF0000" face="Comic Sans MS" size="4">H</font><font color="#FF9933" face="Comic Sans MS" size="4">onden</font></a>
</p>

Werkt het zo wel? Wat ook nog zou kunnen:

<p onMouseover="dropdownmenu(this, event, menu2, '165px')" onMouseout="delayhidemenu()">
<font color="#FF0000" face="Comic Sans MS" size="4">H</font><font color="#FF9933" face="Comic Sans MS" size="4">onden</font>
</p>

Dan ben je de href kwijt. :)

Vr.Gr. Egel.

klikbaar zal het wel zijn omdat het en <a></a> is...
maar ik bedoel dus met target dit netzoals de vorige

<a href="#" target="_top" .......de rest>Honden</a>

Als het goed is word ik nu niet gelinkt naar een andere site. Ik blijf op dezelfde pagina. :thumb:

Ik zal het eens even sturen als ze er is en dan moet ze het eens even bij haar online gooien etc en kijken of het werkt.

Bedankt

Ik krijg als ik op honden klik nu 2 banners onder elkaar... dat kan niet de bedoeling zijn... :eek:

Dat weet ik niet, ik bemoei me verder niet met de site die nu online is. Is niet van mij.
Maargoed het werkt nu, <a href= vervangen door <a div= werkt :)

Eventueel <div><a Onmouse.... blabla werkt ook en dan hoef je de website niet eens in het stukje HTML te melden.

James007 zei:
Ik krijg als ik op honden klik nu 2 banners onder elkaar... dat kan niet de bedoeling zijn... :eek:
dat komt omdat de gehele pagina opnieuw geopend wordt in het midden frame.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan