html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Of met windows verkenner.

Open verkenner, typ je ftp-adres in de adresbalk en geef naam en wachtwoord zodra daar om gevraagd wordt. Dan je bestand naar de juiste map slepen of kopiëren.

Of met windows verkenner.

Open verkenner, typ je ftp-adres in de adresbalk en geef naam en wachtwoord zodra daar om gevraagd wordt. Dan je bestand naar de juiste map slepen of kopiëren.

:cool:weer wat nieuws geleerd vandaag

Zijn hier nog voor- of nadelen aan verbonden? Ik heb de indruk dat dit minder algemeen bekend is dan het gebruik van een ftp-programma.

Windows verkenner is een bijzonder matig FTP programma.

Je hebt geen resume opties, dus als je 1gig upload op 90% afbreekt, kun je opnieuw beginnen.

Daarnaast zijn er geloof ik nog wel meer nadelen, maar dat weet ik niet want ik ben er al heel lang geleden vanaf gestapt :P Je kunt beter een echt FTP programma downloaden.

Verkenner heeft idd zn beperkingen maar het doet wat t moet doen wanneer je incidenteel upload (zoals ik).

Zoek je meer dan is WS-Ftp een goede optie.

Ik vind WinSCP prettig werken (freeware) en heb nooit een andere uitgeprobeerd eigenlijk.

Verkenner is geen ftp-programma maar kan wel als zodanig gebruikt worden. Mijn ervaring met ftp-programma's is dat ze nogal gevoelig zijn voor hoofdlettergebruik. Verkenner heeft daar minder moeite mee.

Zoals gezegd; het doet wat t moet doen....

Ik heb jaren wsftp gebruikt, de LE versie is namelijk gratis.

Ben sinds kort weer begonnen met het oppakken van me hobby en ik kwam filezilla tegen.
Bevalt erg goed en is natuurlijk gratis.

Betreft hoofdletter gevoeligheid,
ik raad je aan om geen hoofdletters te gebruiken in je bestandsformaten,
aangezien je bij het invoegen van het betreffende plaatje image1.JPG ook in de html code JPG moet doen.
Het is gewoon zoveel makkelijker om die shift knop met rust te laten :)

Mijn ervaring met ftp-programma's is dat ze nogal gevoelig zijn voor hoofdlettergebruik. Verkenner heeft daar minder moeite mee.
Dat zijn niet die ftp-programma's. Om volstrekt onduidelijke redenen heeft Windows ooit de beslissing genomen geen verschil tussen hoofd- en kleine letters te maken. Alle andere besturingssystemen maken dat onderscheid wel.
Verkenner zal daar dus best geen problemen mee hebben, maar de server waarschijnlijk wel, want die draait waarschijnlijk niet op Windows.
In bestandsnamen horen alleen kleine letters te worden gebruikt, en geen spaties.
Door deze onzalige beslissing van Windows is dit al tijdenlang een van de hoofdoorzaken van afbeeldingen die niet verschijnen en dat soort dingen.

Om volstrekt onduidelijke redenen heeft Windows ooit de beslissing genomen geen verschil tussen hoofd- en kleine letters te maken
.... Door deze onzalige beslissing van Windows ...
Zijn de redenen om WEL het verschil te maken dan wel duidelijk? In de praktijk is pietJe ook geen potentiele andere voornaam dan Pietje. Ik zie op dit forum ook dat Helpmij, helpmij en HELPMIJ doorelkaar worden gebruikt.

Ja, die zijn er.
* Langer bestaande systemen dan Windows maakten dat verschil wel. Het is voor de gebruiker dan handig als je je aansluit bij de al bestaande standaard. Nu leidt het tot gigantische verwarring. Het is een van de meest voorkomende vragen hier op het forum (en op alle forums over sites): waarom wordt mijn afbeelding wel op m'n computer en niet op internet getoond?
* Hoofd- en kleine letters worden intern opgeslagen als getallen. Een computer werkt intern alleen maar met die getallen. Er zit 'n bepaalde afstand tussen kleine letters en hoofdletters in die getallenreeksen, waardoor het heel simpel is om hoofd- en kleine letters te bewerken. Door dat verschil weg te nemen, maak je 'n aantal bewerkingen onnodig gecompliceerd, of zelfs onmogelijk.
* Voor 'n computer is 'n letter hetzelfde als 'n cijfer of 'n streepje of wat dan ook: gewoon 'n getal. Er is geen enkele reden om 'n serie getallen plotseling gelijk te stellen aan 'n andere serie getallen. Als jij Nederlands schrijft, schrijf je toch ook Pietje met 'n hoofdletter? Waarom zou 'n bepaald besturingssysteem dan opeens bestaande 'taalregels' aan z'n laars lappen, zonder dat daar 'n reden voor is?

Overigens is er nog zo'n hopeloze verandering. Op internet en in besturingssystemen anders dan Windows wordt de / gebruikt in bestandsnamen. Intern in Windows de \, ook tegen de toen al bestaande standaard in. Dit is ook 'n eeuwigdurende bron van verwarring.
Maar de voornaamste reden is dat 't 'n beetje vreemd is - vriendelijk uitgedrukt - om als nieuwkomer bestaande afspraken gewoon aan je laars te lappen, waardoor je gebruikers met allerlei overbodige onduidelijkheden en fouten worden opgezadeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan