HTML

Rookie123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jan 2025
In het volgende project wil ik graag dat wanneer er een bestelling geplaatst wordt deze zichtbaar is voor elke gebruiker op zijn of haar apparaat. Ik vermoed dat ik iets van een server nodig heb? het project werkt perfect met .Localstorage. maar ik zou dit graag online zien gebeuren. Iemand die mij de juiste termen en of opzet kan geven?

Dan moet je richten tot een database, deze heb je in vele soorten, en de meest voorkomende is MySQL of MariaDB. maar je hebt ook SQlite, MsSQL, PostGreSQL, Access en zo zijn er nog wel een hoop.

Maar dan ben je er nog niet, want met enkel HTML kom je geen stap verder. Je zult eerst verder moeten kijken naar programmeertalen, zoals PHP dat veel gebruikt wordt, en daarna een goede databaseopzet bouwen. En daarbij ook om de veiligheid denken.

Leuk projectje, maar neem niet teveel hooi op je vork, en neem de tijd.

Je hebt dus minimaal een webserver nodig met bijv. PHP ondersteuning. Website zul je dan in PHP moeten bouwen. Voor bijv. live statusupdates zul je dan AJAX moeten gebruiken.

AJAX is zeker een mooi middel. Alleen is dat nog 'a bridge too far' voor iemand die nog enkel HTML lijkt te kennen. Als je dit allemaal wilt leren, dan ben je wel een flink wat aantal maanden verder.

Heeft het geen haast: Ga je gang, begin bij PHP, installeer een lokale webserver (zoals XAMPP) bouw wat simpele dingen die je gaat uitbouwen. Zoals gastenboeken, contactformulieren, een klein forumpje, klein CMS'je.

Heeft het haast: Besteed het uit, en zorg bij voorkeur voor een onderhoudscontract.

het project werkt perfect met .Localstorage. maar ik zou dit graag online zien gebeuren.

Je gebruikt het nu op 1 pc begrijp ik. Ik lees Localstorage , dit is een JavaScript object (het wordt ook wel html Web Storage genoemd). Gebruik je nu localStorage om bestellingen op te slaan?

In het volgende project wil ik .......

Is het om te leren? Of om live een webshop te gebruiken? Als je snel een webshop wilt opzetten dan heb je dit nodig

Webshop. Een aantal goede webshops zijn open source en zonder kosten. Bijvoorbeeld WordPress met de WooCommerce plugin.

Kosten hosting. Domeinnaam, webhosting en SSL-certificaat zijn nodig. Kan je apart bestellen of gewoon in 1 hosting pakket.

Kosten vormgeving/functionaliteit. Gratis of betaald thema/plugins/Extensies

Kosten opties. Extra functionaliteit (bijv. iDeal betalingen in webshop).

.

Bedankt allemaal voor de snelle info. Klopt werkt nu perfect op 1 pc. Chat GPT heeft mij inderdaad localstorage aanbevolen. Ik denk dat ik projectje aan mij voorbij laat gaan. Het doel was om dit op de werkvloer te gebruiken bij bestellingen van de plaatselijke keuken zo kreeg het team een mooi overzicht over de vorige bestellingen. Maar lijkt mij toch iets te complex om dit online te laten runnen aangezien ik enkel html machtig ben.

Terug
Bovenaan Onderaan