HTML5 en API'S

• Onderwerp starter Onderwerp starter pum
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pum

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2009
Beste helpers,

momenteel ben ik bezig met een onderzoek dat gaat over de mogelijkheden van HTML5 op een smartphone.
Nu loop ik tegen een paar vragen aan waarbij ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe dit in elkaar zit.

HTML beschikt zoals we weten over nieuwe mogelijkheden:

• Semantic Markup
  • Geolocation
  • Form Enhancements
  • Audio / Video
  • Canvas
  • ContentEditable
  • Drag and Drop
  • Persistent Data Storage (session storage en localstorage)

Dit zijn zoals ik het nu zie standaard mogelijkheden die ook zullen werken op een mobiel mits een mobiele webbrowser deze ondersteund.
nu heb ik op http://mobilehtml5.org/ een overzicht gevonden, en ik zie hier dat er nog veel meer mogelijk is.
waaronder functionaliteiten zoals application cache, web sockets, touch events en web workers.
Zijn dit ook standaard functionaliteiten die vanaf de desktop benaderd kunnen worden? of zijn dit externe API'S speciaal voor het gebruik op een mobiel en dus alleen vanuit een mobiele browser aangesproken kunnen worden?

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen, en duidelijk kan maken hoe dit in elkaar zit.

Hier kun je een mooi overzicht vinden van wat de verschillende browsers ondersteunen. Al moet je natuurlijk ook rekening houden met de hardware beperkingen, FF ondersteunt weliswaar touch events maar er zijn niet veel mensen die een desktop/laptop met een touchscreen hebben.

bedankt heb de info goed kunnen gebruiken :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan