htmlkit

Status
Niet open voor verdere reacties.

smokiemax

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2011
Ik doe mijn site maken met html kit.Dat gaat best goed.Alleen een probleem.Ik doe hem uploaden via ftp core.De achtergrond krijg ik wel te zien in ftp core lite via view.Maar als hij dan op internet staat dan krijg je een witte achtergrond.De achtergrond staat opgeslagen als jpg moet dat soms een andere opslag zijn.Maar ook heb ik de vraag ik dacht dat je via htmlkit ook kan uploaden alleen ik weet niet hoe.Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.Groetjes Lia

Hoi Lia welkom op Helpmij.

Ik gebruik ook graag HTMLkit maar zover ik weet is het alleen een editor en geen ftp programma.
In principe maak je een website door op je pc de zelfde mappen structuur aan te maken als op de webserver. Dan maak je de html pagina's waarna je meteen kunt testen of alle links goed werken.
Dan upload je alles naar de webserver en kun je het resultaat online bekijken.

Een ding moet je wel goed checken: de links zijn hoofdletter gevoelig. Ik merk dat wat in HTML wel werkt op de webserver niet werkte omdat HTMLkit kennelijk niet hoofdletter gevoelig is en een webserver wel.
Dan kunnen links naar pagina's en plaatjes opeens niet meer werken...

Heb je er aan gedacht om ook de achtergrond zelf te uploaden en staat de link relatief of absoluut? Als je een link maakt naar je harde schijf werkt het niet meer als het online staat omdat bezoekers van je website (zelfs jij!) niet op de harde schijf van de computer kunnen.

Hoi Lia,
ik dacht dat je via htmlkit ook kan uploaden alleen ik weet niet hoe
Ja, het kan wel (maar ik vind het niet zo handig gaan):
  • Via menu: "Werkruimte" ga je naar "Toevoegen FTP-server".
  • Bij "server address" vul je de domeinnaam in: www.naamvanjedomein.com ofzo.
  • Dan vul je ook je Login User Name en Password in.
  • Rest hoef je niet in te vullen > klik op OK.
Nu kan je in de Werkruimte-kolom waar de bestanden in staan rechts klikken en via de optie "Upload ..." een bestand uitkiezen om te uploaden.

Maar met een FTP-programma als Core-FTP of FileZilla heb je twee vensters naast elkaar (lokaal en server), en vind ik het veel makkelijker om te uploaden: dan zie je beter wat je doet.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hoe kun je dan een link maken nar de achtergrond.Moet je dan het adres van de site waar je hem opahaalt een link in de body zetten?Alleen ik heb niet zo graag dat dat naar mijn computer linkt.En ik heb nu ook geprobeerd om de pagina via htmlkit e uploaden maar dan krijg ik uploaden failed.Terwijl ik alles goed invul.Groetjes Lia

Hoi Lia,
Ik denk dat we voor verdere raadgevingen even een link naar de site nodig hebben. Dan zien we concreet wat er wel/niet gebeurt, en kunnen we daarop doorborduren.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hoi Lia,
Er staat in de html als link naar de achtergrond:
HTML:
<body background="../../../Documents/nieuwe%20homepage/index/269.jpg">
Die verwijst naar een plaatje op je thuiscomputer, en daar kan je via de website (gelukkig) niet bij komen.
Als je ervan maakt:
HTML:
<body background="269.jpg">
... of, beter:
<body style="background: url(269.jpg);">
dan doet ie het wel, want de achtergrond is wel geüpload, en zit in dezelfde map als de index.htm:
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Moet ik dan nog iets veranderen bv de bestandsnaam.Want ik heb het nu er zo ingezet.Maar nog krijg ik een witte achtergrond.En ook krijg ik niet de link in de kleuren die jij aangeeft.Greotjes Lia

In de code van jouw site staat nu:
HTML:
<body );="" style="background: url (269.jpg">

dat moet zijn:

HTML:

Ah, hij gaat al beter. Er staat nu:
Code:
<body style="background: url (269.jpg");>
Nu moet alleen de spatie tussen url en het ( er nog even uit, en het laatste aanhalingsteken " moet na de puntkomma ; komen:
Code:
... en dan zou ie het moeten doen.
Het let nogal nauw, die code!

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Oke bedankt hij doet het:d.Nu moet ik nog een aantal pagina's erbij :rolleyes:zetten lukt het niet dan hoor je me weer wel:eek:.Maar nogmaals hartelijk dank.Groetjes Lia:D

Hoi ik heb nog een 2 probleempjes.De linken dat gaat nog niet goed.Ik denk wel dat ik er uit ben.Maar ik kan het nog niet controleren krijg nu bij ftp core lite ineens dat ik er niet meer op kan krijg dan de foutmelding niet nader romschreven fout.En kan dan niks doen.Weet je raad.Groetjes Lia

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan