HTPC samenstellen, welke configuratie voldoet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

edculinair

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2009
Beste helpmij gebruikers

ik ben van plan een HTPC te gaan bouwen, echter heb ik hier niet een al te groot budget voor.

Wat mijn bedoeling er van is, is om er content op te downloaden, en deze via HDMI op mijn A/V versterker aan te sluiten.

Ik ben in het bezit van een samsung 40'' LED tv en de onkyo sr608 welke zich hier prima voor leent.

Nu ligt mijn budget tot zo'n beetje 300 euro, en voor deze prijs heb ik een tweetal systemen samen gesteld op internet en mijn vraag is: wat vinden jullie hier van? kan ik hier mijn gedownloade (full HD) films op afspelen (ik gebruik mijn 40'' LEd tv dus als monitor in dat geval) en graag hoor ik ook wat jullie tips/eventuele verbeteringen zijn.

systeem 1:

NOX Media II - Bureaumodel - ATX - zwart -
USB/Audio

ASUS M4A785T-M - Moederbord - micro ATX - 785G -
Socket AM3 - UDMA133, Serial ATA-300 (RAID) -

Corsair XMS3 - Geheugen - 2 GB : 2 x 1 GB - DIMM
240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10666 - CL9 -

AMD Athlon-2 X2 250 3.0GHz 2MB AM3 Box
Socket AM3 - L2 2 MB ( 2 x 1 MB ) - Box

Seagate Int 500GB 3.5" SATA-300 7200Rpm 16MB
- intern - 3.5" - SATA-300 - 7200 tpm -buffer: 16

Samsung DVD±RW brander SH-S223C Zwart
S-ATA - DVD±R 22x, DVD-RAM 12x

kosten €369.85

systeem 2

MS-Tech MC-380 Zwart, Geen Voeding

OEM SL-500W 500 Watt, 20+24 Pins

Sony Optiarc DVD Multi Writer Black E-IDE / ATAPI

Corsair TW3X2G1333C9A 2 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2

Samsung Spinpoint F3 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300

AMD Athlon II X2 250 3.00 GHz, Boxed, Excl. Videochip, Dual Core

GigaByte GA-MA785GMT-UD2H

kosten €342,01

Graag hoor ik van jullie of dit voldoende is en zijn er tips en adviezen dan hoor ik het graag

Oké dankjewel!

En de rest van de configuratie? Voldoende om HD film materiaal op af te spelen? Ik plug hem in op een onkyo sr608 av receiver dus deze doet dan neem ik aan ook een groot deel van het rekenwerk om het beeld mooi op mijn scherm te krijgen!

En als m'n pc dan de rest doet :D

Graag hoor ik of dit een goede combinatie is

Oké! Dankjewel! Zit ik nog steeds rond het zelfde bedrag dus dat is wel goed! Nu alleen kijken of ik hem laat assembleren of dat ik zelf een poging waag! Mijn huidige pc heb ik samen met een kennis in elkaar gezet en opzich is het niet moeilijk maar aan de andere kant misschien wel zo verstandig om het te laten doen!

Maar eens op het net kijken of hierover ergens een goede uitleg staat!

Tot zover bedankt en meer tips zijn welkom!!!

Ik zou kiezen voor een systeem op basis van een Intel Core i3 processor.
Die hebben een ingebouwde chip voor grafische en hdmi weergave

Ik denk dat je wanneer je HD-materiaal wilt afspelen, beter ook meteen kunt investeren in een blu-ray drive, kost maar 25-30 euro meer, en met blu-ray heb je een stuk betere beeldkwaliteit. De bluray disks zijn meestal net zo duur als gewone dvd's, en met een bluray drive kun je ook gewoon dvd/cd-branden en afspelen

Dank voor jullie reacties! Ik weet dat een blueray speler niet veel duurder is dan een cd/dvd brander. Echter zoals iemand hier boven al aangeeft dl ik de meeste content zodat ik dus niets meer hoef te branden. Af en toe een cd'tje maat verder niet. Dan loop ik nooit meer tegen het probleem aan dat een schijf het niet (goed) die o.i.d.

Zijn er verder nog tips? Was eigenlijk niet van plan bijna €400 uit te geven zoals er eerder en boodschappenlijstje is aangemaakt bij azerty door iemand in dit topic. Of is dit noodzakelijk om probleemloos HD films af te spelen? T systeem moet niet te veel lawaai maken ook natuurlijk.

Ik hoor het graag...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan