HTPC start niet op. (nieuwe hardware)

Status
Niet open voor verdere reacties.

FREAKJAM

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2010
Ik heb gister mijn onderdelen binnen gekregen voor mijn HTPC en deze zojuist in elkaar geknutseld.

Ik heb de volgende setup:

2x Samsung EcoGreen F4EG, 2TB
1x Silverstone LC10-E
1x Scythe Big Shuriken
1x Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)
1x AMD Athlon II X3 445
1x Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)
1x Nexus Value 430
1x Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
1x Gigabyte GA-MA74GMT-S2 (rev. 1.3)
1x Club3D HD5550 Noiseless Edition

Volgens de website van Gigabyte is mijn CPU gewoon netjes compatible met mijn moederbord vanaf BIOS-versie F1.

Als ik de HTPC opstart doen alle fans het. Dit betreft de fan van de Scythe Big Shuriken, de 2 fans van de Silverstone LC10-E, plus een losse 80mm fan die ik hierbij heb bijgeplaatst. Ik heb op dit moment de setup zo kaal mogelijk om te testen of alles werkt. Ik heb dus enkel het moederbord, cpu en het geheugen aangesloten. Harddisks, etc heb ik op dit moment nog niet aangesloten.

Het grootste probleem waardoor ik niet correct kan troubleshooten, is dat ik volgens mij geen beepjes krijg te horen. Bij de front panel connectors van de Silverstone Case zit namelijk geen "speaker" connecter die ik kan aansluiten op het moederbord. Ik krijg dus geen beepjes te horen! Er zit wel een HD audio en AC' 97 kabeltje bij maar dit is het voor onboard-audio lijkt me. Ik heb de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter van Tweakers.net al doorlopen, maar dit is dus vrij lastig zonder dat ik beepjes krijg te horen. Tevens krijg ik geen beeld en dit heb ik zowel onboard als met de HD5550 getest op zowel VGA, DVI en HDMI. Ik heb het gevoel dat het of het moederbord of de CPU is, maar is zo lekker complex om daar dus achter te komen. Bovendien kan ik niets overprikken uit me huidige PC, want dat is een Intel.

Ik kan er vanuit gaan dat mijn moederbord toch werkt omdat al mijn fans netjes draaien, of is dat het werk van alleen de voeding? Lijkt me niet aangezien de cpu fan het doet toch? Er zit trouwens wel een Audio-Jack aansluiting bij de case. Kwestie van deze aansluiten op het moederbord en koptelefoontje aansluiten om beeps te horen of? Kan het tevens niet zo zijn dat ik even mijn CMOS moet clearen? Dus even een jumper plaatsen op Clearing CMOS pins en de batterij eventjes los koppelen?

Wie kan mij verder helpen?

Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Welkom op Helpmij,

Als je zeker weet dat je alle kabeltjes goed hebt zitten dan zou het moeten werken misschien heb je een pc winkel in de buurt war je even een systeem speakertje kan kopen dat zou wat beter info geven want dat is de enigste manier mag ik even vragen welke voeding je hebt?

Ps en om de afstand houdertjes gedacht tussen kast en moederbord en ik zie al welke voeding je hebt

Laatst bewerkt:
Wellicht een overbodige vraag, maar ook de 4-pins 12V voedingskabel aangesloten in de buurt van de CPU?

Goedemiddag,

Welkom op Helpmij,

Als je zeker weet dat je alle kabeltjes goed hebt zitten dan zou het moeten werken misschien heb je een pc winkel in de buurt war je even een systeem speakertje kan kopen dat zou wat beter info geven want dat is de enigste manier mag ik even vragen welke voeding je hebt?

Ps en om de afstand houdertjes gedacht tussen kast en moederbord en ik zie al welke voeding je hebt

Ik heb inderdaad de afstandhoudertjes gebruikt en in de case geschroeft.
Als ik een systeemspeakertje koop hoe sluit ik deze dan aan?
Ik heb in me huidige PC wel een speakerkabeltje denk ik, maar die zal vastzitten aan mijn psu van me huidige PC.

Wellicht een overbodige vraag, maar ook de 4-pins 12V voedingskabel aangesloten in de buurt van de CPU?
Yes, ik heb de 24 pins kabel aangesloten en de 4 pins voedingskabel.

mobo.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi,

Op je moederbord zal daar een aansluiting voor zitten .

Klopt, op het moederbord kan ik hem aansluiten, maar waar gaat de andere kant in/naar toe? :p
En waar kan ik zo een kabeltje kopen, want online vind ik echt niets! (weet niet op welke omschrijving ik moet zoeken?)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
Heb zelf even een foto gemaakt deze kan je hier bekijken

Erg tof dat je een foto'tje voor me hebt gemaakt! Het ene uiteinde gaat dus in het moederbord en het andere uiteinde is een molex aansluiting?

Hoi,
Nee waar speaker op staat zal op je moederbord moeten en is misschien een beetje vertekend maar dat is dus de speaker .

Logisch, er moet natuurlijk ook geluid uit komen ;)
Ik ga even op het web zoeken waar ik deze kan kopen.
Thanks alvast!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb hem weer aan de praat gekregen! Clearing the CMOS jumper did the trick ;)
Topic mag dicht en dank voor alle hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan