HTPC tv ingang

Status
Niet open voor verdere reacties.

janco1997

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2010
Hallo,

Ik zoek voor mijn htpc - build een tv kaart om via coax kabel tv te kijken / op te nemen. Deze kaart moet ook compitable zijn met Mythubuntu. Weet iemand waar ik zo'n tuner kan vinden? De kaart zelf mag op usb zijn, maar ook op pci, pci x16 of x1 slot zijn.

Laatst bewerkt:
Ja ik weet niet precies hoe dat heet. Ik wil gewoon normale coax kabel (met die 40 zenders). Net zoals een oude vhs recorder zegmaar.

MM even schrikken van de prijs haha. Maar wat hier dus uit de kabel komt is dvb-t ? Want ik wil niet net zoals bij ons upc kastje zon smartcard (Want dan moet er weer een extra abbonoment worden aangeschaft?)

Heb net dit gevonden:

DVB-"T": Terrestial
DVB-"C": Cable
DVB-"S": Satellite

Onze provider is hier upc. Nu lees ik ergens als je een DVB-C tuner neemt dan krijg je geen toegang tot de digitale televisie, door een of andere encrypti. Nou is dit precies wat ik niet nodig heb dus moet ik nu naar een dvb-c tuner kijken of?

Laatst bewerkt:
Van upc mag je twee digitale ontvangers hebben.
Kost 4 euro extra
Maar dan zou je weer een smartcard unit moeten hebben.
Kost weer extra geld.
Je kunt met de kaart zowel analoog als digitaal ontvangen.
Even doorsparen dus.

Zolang het maar werkt is het ipc goed. Ik bouw deze htpc namelijk ter vervangen van onze oude hdd-recorder. Ik wou het budet onder de 350 euro houden maar dat word krap zo, ik had niet verwacht dat een tuner nog zo duur was! Weet je toevallig of dit op mythubuntu ook werkt? (Linux)

Als je de tuner naam met linux in google intypt kom je bij de compatibilitiets paginas uit. Het is goed uitzoeken want niet alles wordt ondersteund....

Kijk ook eens via Ebay, soms wordt er verrassend goedkoops iets aangeboden. Check de aanbieder en betaal via paypal.

Mooi.... wat als je nu over 2-3 jaar digitale TV krijgt? Met dat dilemma zit ik ook een beetje. En dan moet je wellicht een smartcard lezer hebben.
Ik ben er nog niet uit...
PS: internet via de huidige TV's is ook nog steeds primitief, via apps on screen & portals en zelfs bij de duurdere nog maar een rudimentaire browser zonder ondersteuningen als flash of zo.
Sommigen zetten er een (oude) pc naast en pluggen het HMDI of ander signaal er in en dan kun je gewoon wat je op een normale pc kunt als je tijdens het kijken even het internet op wilt en dat met degenen die eventueel meekijken, dat dan ook samen (of alleen) wilt doen.

Wij hebben al digitale tv, maar zonder recorder in upc box ingebouwd (omdat we toen al een externe hadden). Nu deze kapot is, en ik toch al een htpc wou maken op films, muziek afbeeldingen etc te streamen vanaf me server (via xmbc) leek het me ook wel leuk om gelijk, in hetzelfde systeem, een tuner in te bouwen om ook programma's op te nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan