HTTP/1.1" 304 - Foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

pbd4499

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2009
Weet iemand hoe we deze fout kunnen aanpakken opdat ons log bestand niet telkens zo groot wordt op onze intranet server?

De pagina's v.h. intranet werken zonder fouten echter wordt toch telkens een foutmelding in het logbestand webbeschreven.

1regel uit het log:
192.168.21.147 - - [21/May/2010:09:54:54 +0200] "GET /licomsite/templates/rt_affinity_j15/images/style2/lpurple-module-h3-l.png HTTP/1.1" 304 -

Wikipedia geeft aan voor 304 Not Modified:
Indicates the resource has not been modified since last requested.[2] Typically, the HTTP client provides a header like the If-Modified-Since header to provide a time against which to compare. Utilizing this saves bandwidth and reprocessing on both the server and client, as only the header data must be sent and received in comparison to the entirety of the page being re-processed by the server, then sent again using more bandwidth of the server and client

Als ik de foutmelding zo interpreteer lijkt die niet ernstig, dus zou het genoeg moeten zijn om 304 meldingen niet te laten vastleggen in de log.

Altijd verbazingwekkend hoe over algemene termen als 'intranet server' wordt gesproken in postings en wij (als Helpmij lezers) dan moeten maar moeten weten/'ruiken' hoe die intranet server eruit ziet én welke software erop draait (zoals welke webserver-software)...

Het zal dus tijd worden dat je eerst meldt welke webserver-software het is en dan niet zo algemeen vermelden als "Apache" of "IIS" of "Sharepoint", maar ook de versie ervan vermelden.

We horen het wel.

Tijs.

Tijs, mijn excuses!

Het gaat om een Joomla server die php / apache is georienteerd.

Het is idd. geen ernstige melding, maar het logbestand wordt vrij snel groot. We hebben een paar duizend werkplekken die deze intranet server dagelijks meerdere keren raadplegen.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat anderen je beter kunnen helpen, maar het zou allicht wat schelen als je het volgende doet (zie voor documentatie/uitleg o.a. hier):

In httpd.conf het stuk over <IfModule log_config_module> aanpassen, zodat de standaard beschikbare (gebruikers-, status-, etc.)variabelen vervangen worden door niks (=leeg blijven) als er weer een error 304 voorbij komt. Zie dat ik overal waar 'variabelen' worden gebruikt (%h, %l, %u etc.) ik tussen de '%' en de variabele de directive !304 zet, zodat die niet gelogd worden als er een 304 foutmelding optreedt (dus dat het wordt %!304h, %!304l, %!304u etc.)
Betekent dat op de regels waar normaal gesproken een hele 304 melding zou staan er nu alleen wat 'loze' karakters zouden moeten verschijnen (spaties en "-tekens etc.)
Natuurlijk dit uitproberen in een testomgeving, want 100% zeker ben ik niet van deze oplossing.

Code:
<IfModule log_config_module>
    #
    # The following directives define some format nicknames for use with
    # a CustomLog directive (see below).
    #
    LogFormat "%!304h %!304l %!304u %!304t \"!304%r\" %!304>s %!304b \"%!304{Referer}i\" \"%!304{User-Agent}i\"" combined
    LogFormat "%!304h %!304l %!304u %!304t \"%!304r\" %!304>s %!304b" common

<IfModule logio_module>
      # You need to enable mod_logio.c to use %I and %O
      LogFormat "%!304h %!304l %!304u %!304t \"%!304r\" %!304>s %!304b \"%!304{Referer}i\" \"%!304{User-Agent}i\" %!304I %!304O" combinedio
    </IfModule>

#
    # The location and format of the access logfile (Common Logfile Format).
    # If you do not define any access logfiles within a <VirtualHost>
    # container, they will be logged here.  Contrariwise, if you *do*
    # define per-<VirtualHost> access logfiles, transactions will be
    # logged therein and *not* in this file.
    #
    CustomLog "logs/access.log" common

#
    # If you prefer a logfile with access, agent, and referer information
    # (Combined Logfile Format) you can use the following directive.
    #
    #CustomLog "logs/access.log" combined
</IfModule>

Hopelijk komt er nog iemand anders met een betere/slimmere/completere oplossing.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan