http://mysearchnow.com/ na installatie MSN messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.

feanster

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 sep 2003
Nadat ik MSN Messenger 6.0 heb geinstalleerd is mijn startpagina veranderd in http://mysearchnow.com/ wanneer ik dit wil veranderen en ik Internet Explorer afsluit staat deze site erweer. Ook heb ik een irritante "werkbalk" boven staan die ook automatisch geactiveerd word. de naam van de werkbalk is vufqulyndro, zie bijlage, en deze krijg ik ook niet weg

zover ik weet geen virus en firewall werkt prima

hoe krijg ik dit weg zonder msn te verwijderen?

IE 6.0.2
MSN 6.0
Win XP Home 2002 SP 1

sorry dat ik zo reageer, maar het blijkt weer dat het overgrote deel van de mensen maar raak klikt tijdens installeren.
Neem even de moeitete lezen wat je verder mee installeerd en dan evt de vinkjes weg te halen.

Je hebt ergens gelijk Ron, maar je zou 'ns moeten schatten hoe weinig mensen ook maar 'n snars weten van internetgebruik (en -etikette). Dat is toch precies waar bv Messenger plus en Kazaa op mikken? En het is natuurlijk klasse dat ze hier snel geholpen worden. Je moet er dan maar vanuit gaan dat het ze geen tweede keer zal overkomen-of ben ik nu te optimistisch?

hein je bent veel te optimistisch als ik je nu vertel dat ik mensen ken waar het zelfde bij gebeurd is dan herstel je dat enz , een week later hebben ze weer iets gedaan ?? en opnieuw msn geinstalleerd en wat denk jij precies het zelfde.

Wat je zegt dat er heel veel mensen zijn die geen snars weten van internet en netiketen oke daar heb ik begrip voor.
Maar ik neem aan dat bijna iedereen wel eens tv kijkt een krant leest ect hoe vaak hoor cq lees je de laatste tijd niet over virussen en aanverwante zaken??

in mijn ogen zou je al zeer achterdochtig moeten worden als er ergens aan vink vakjes / bolletjes oid staan.
tijdens installatie van een programma moet je ten alle tijde er op blijven letten dat er niet meer zooi geinstalleerd wordt, natuurlijk heb je ook de sneaky spyware waar je helemaal niets van ziet tijdens installatie.
maar mijn visie is nog steeds ogen open houden tijdens dingen uitvoeren op de pc en als je je met een pc bezig gaat houden verdiep je eens in sommige zaken zoals wat is een beveiliging wat is spyware wat zijn virussen en wat kunnen ze doen.

Ik denk dat iedereen er wel eens een keer intrapt ( ik ook dus :confused: ), tenzij je die ellenlange verhalen doorleest die je tegenkomt bij het downen.
Ben het met je eens dat, als je dit al eens overkomen is, je de volgende keer extra attent zou moeten zijn, maar met name zo´n programma als msn oogt toch best wel vertrouwd en ik kan me goed voorstellen dat mensen er daarom intrappen.

En de "onzichtbare" spyware heb je zo maar te pakken. Gelukkig maar dat daar allerlei progjes voor zijn om die te verwijderen cq te onderscheppen. :D

Kijk, ik kom hier al een tijdje en ben sinds die tijd een hele hoop wijzer geworden, maar ik ken ook mensen die een pc hebben om gewoon een beetje te chatten, mailen en internetten en er verder totaal geen kaas van gegeten hebben. Sterker nog, die zouden niet eens op het idee komen om informatie in te winnen op een forum als dit.

En wat daar allemaal bij kan gebeuren.............pfffffff, ik hou mijn hart vast :D

Er zijn wel een paar drukke fora bezig met iedereen er op te wijzen dat je voorzichtig moet zijn met al die free progs juist omdat ze vaak spyware herbergen. Maar schat ik het goed in dat er hooguit 1000 mensen zijn in Nederland die redelijk bekend zijn met het hedendaags computergebruik en al zijn/haar valkuilen?
Ik ken hier in mijn omgeving NIEMAND die zich een snars interesseert voor wat ik bv op Helpmij doe en leer.

is wel zeer off topic wat we nu doen maar oke daar kan je ook van leren ;)

ben het met je eens MargaNO het kan je allemaal een keer overkomen dit wat ik nu alleemaal geschreven heb is ook zeker geen aanval op wie dan ook.
is eigenlijk alleen bedoeld om mensen wakker te maken, bij mijn weten krijg je namelijk tijdens installatie van msn de optie om iets wel of niet mee te installeren ik meen iets van reclame ( is tijd geleden dat is msn geinstalleerd heb ).
Op dat moment moet je al achterdochtig worden normale software vraagt tijdens installatie niet of er reclame zooi mee geinstalleerd mag worden.
De onzichtbare spyware doe je inderdaad niks aan en ik geef toe ook ik heb die wel eens al is het zelden , en je hebt daar zeker mooie proggie's voor.

Dat er mensen zijn die de pc alleen gebruiken om te mailen / chatten en beetje internetten die zijn er zat maar ook dan is het zeer belangrijk om op te kijken wat je doet en is een virusscanner / firewall geen overbodige luxe ( ik ken zat mensen die durven te zeggen ik mail en chat alleen maar dus geen van beide nodig )
mijn menig is zogauw een pc aan internet hangt minimaal een firewall en virusscanner te hebben en zelf al hangt de pc niet aan internet is een virusscanner geen overbodige ( diskettte / cd ff lenen enz enz )
Informatie inwinnen oke dat zal niet ieder beginnende of zelfs gevorderde gebruiker doen maar ik denk dat zeker in dit computer tijdperk bijna iedereen wel eens gehoord heeft van virussen en spyware ,de kranten en het nieuws staan soms vol als er weer eens ergens een paar leukerds zijn die een trojan/virus geval verzinnen waar de hele wereld last van heeft.

nogmaals dit is geen aanval op iemand maar een poging wat mensen bewust te maken van de gevaren van internet.

@ hein,

ben ik zeker met je eens maar moet je die zelfde mensen eens horen klagen als ze weer eens een virus hebben oid.
dan komen ze met de vragen mijn pc wordt zo langzaam en er gebeuren rare dingen wat kan dat nou zijn.
als je dan vraagt of ze wel eens hun virusscanner oid updaten kijken ze je aan of ze water zien branden "updaten nee ze hebben hem geinstalleerd toen ik de pc kreeg dat is toch goed "
wat ik al eerder gezegt heb er zijn altijd wel mensen om je heen waar je wat aan kan vragen en ik kan me eerlijk gezegt niet voorstellen dat er nog veel mensen zijn die het begrip virus / trojan / spyware nooit gehoord hebben.

Laatst bewerkt:
Niemand ziet dit denk ik als een aanval. Je zou deze thread eigenlijk met hoofdletters op de homepagina van helpmij moeten zetten, misschien zet dat 'n paar mensen aan tot nadenken---en meer voorzichtigheid bij het internetten

@hein,

had mijn bericht nog even aan gepast als reactie voor jou ;)

Zijn wij dan roependen in de woestijn, Ron?
rolleyes.gif

Op Helpmij en andere sites over computergebruik is natuurlijk heel veel informatie over virussen en spyware te vinden, maar belangrijk is denk ik vooral ook dat ál die mensen die nooit op dergelijke sites komen voorgelicht worden. Misschien via een Postbus51 spotje? Of door bij kant-en-klare pc's standaard een brochure mee te leveren over de gevaren en de beveiliging daartegen?

Geplaatst door hendricus
Zijn wij dan roependen in de woestijn, Ron?
rolleyes.gif

soms ben ik bang van wel ja hoewle je merkt dat steeds meer mensen zich bewust gaan worden van sommige gevaren.

@buffy,

dat zou zeker een goeie zaak zijn je aan mensen die een nieuwe pc aan schaffen een folder oid mee geven waarin je eens kunt lezen wat virussen/ spyware enz doet en is.

Geplaatst door tazman
... en ik kan me eerlijk gezegt niet voorstellen dat er nog veel mensen zijn die het begrip virus / trojan / spyware nooit gehoord hebben.

Mijn vrouw werkt in een grote organisatie temidden van goed opgeleide collegae en vertelt af en toe iets over de dingen die ik tegenkom op dit terrein- zoals onlangs de blaster en sobig virussen en meer algemeen het gelazer met spyware. Bijna niemand weet dan waar het over gaat, alle veronderstelde bekendheid te spijt. Misschien is buffy's idee van een postbus 51 spotje iets, maar ik vrees dat men tijdens de uitzending van zoiets even koffie gaat halen
confused.gif

Gelijk hebben jullie, maar dat komt ook doordat mensen hun pc gebruiken als een tv toestel. Ik bedoel ze zetten hem aan, kijken prentjes sturen een e-mailtje verder, zonder op te kuisen, zodat je e-mails toegestuurd krijgt waar je eerst 20 bladzijden naar beneden moet scrollen om te weten wat erop staat.:mad: Als ik een e-mail met een artikel naar mijn vrienden stuur waar meer dan 5 regels tekst instaan dan gaat hij zo de vuilbak in. Een week later staan ze dan aan de deur want dan hebben ze niet gelezen dat ze moesten udaten. Het heeft natuurlijk het voordeel dat wij dan weer kunnen helpen en dat doen we graag. En we leren ook van de ander zijn fouten daar dient dit forum gelukkig ook voor. En ik heb hier al veel geleerd hoor.;)
Je moet er ook rekening mee houden dat voor velen onder ons pc een hobby is, en dat de meesten het gewoon een leuk ding vinden zoals tv en dat ze zo weinig mogelijk problemen willen
Groetjes

Maak ik een pc voor voor iemand kan ik meestal een week later terug komen want ie is zo langzaam en dat soort bla bla blijkt ie weer eens vol te zitten met spyware en 500mb aan temp rotzooi van het internet zelfs als je een cleaner erbij hebt geinstald, mensen leren het nooit maar als je zoals de meeste van ons inzicht hebt in het pc gebeuren en je bent er veel mee bezig zijn dingen zoals een firewall antivirus en cleaners de normaalste zaak van de wereld maar voor de leken onder ons niet, soms denk ik wel eens dat ze het gewoon niet willen snappen of zo ondanks talloze adviezen mijner zijde , maar ja het heeft ook een fijne kant ik verdien er weer wat aan :)

Geplaatst door hendricus
Ik ken hier in mijn omgeving NIEMAND die zich een snars interesseert voor wat ik bv op Helpmij doe en leer.

En als ik dan enthousiast vertel over HM en wat ik er allemaal van opsteek, dan wordt er lijdzaam geknikt en meewarig gekeken, zo van zou het besmettellijk zijn. . Over het algemeen is het met de mensen in mijn omgeving ook zo, dat ze dat allemaal te veel werk vinden. Computers zijn een noodzakelijk kwaad, we moeten er mee werken enz enz.

Maar als er dan wat is, dan weten ze me te vinden :confused:

@Ron: bij de "update" van msn 6 wordt alleen melding gemaakt dat er reclame mee komt, maar je hebt geen mogelijkheid dat uit te vinken o.i.d
(Toen ik dat zag had ik al op de knop geklikt :( )

Laatst bewerkt:
Geplaatst door margaNo

@Ron: bij de "update" van msn 6 wordt alleen melding gemaakt dat er reclame mee komt, maar je hebt geen mogelijkheid dat uit te vinken o.i.d
(Toen ik dat zag had ik al op de knop geklikt :( )

Sorry maar heb msn 6 nu een tijdje draaien en hem toch echt zonder reclame of spyware geinstaleerd ;) en kreeg wel de optie om de reclame aan of uit te zeten.( heb dan wel de full versie en geen update via msn gedaan)

Geplaatst door tazman

Sorry maar heb msn 6 nu een tijdje draaien en hem toch echt zonder reclame of spyware geinstaleerd ;) en kreeg wel de optie om de reclame aan of uit te zeten.( heb dan wel de full versie en geen update via msn gedaan)

Klopt. MargNo heeft het over iets anders, namelijk lop.com dat zich voordoet als een update voor MSN Messenger 6.0. In feite is zo'n update er helemaal niet. Vooral mensen met Messenger Plus krijgen de pop-up die die zogenaamde update aanbiedt voorgeschoteld, kiezen ze voor het 'updaten' dan zitten ze ineens met lop.com opgezadeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan