is wel zeer off topic wat we nu doen maar oke daar kan je ook van leren
ben het met je eens MargaNO het kan je allemaal een keer overkomen dit wat ik nu alleemaal geschreven heb is ook zeker geen aanval op wie dan ook.
is eigenlijk alleen bedoeld om mensen wakker te maken, bij mijn weten krijg je namelijk tijdens installatie van msn de optie om iets wel of niet mee te installeren ik meen iets van reclame ( is tijd geleden dat is msn geinstalleerd heb ).
Op dat moment moet je al achterdochtig worden normale software vraagt tijdens installatie niet of er reclame zooi mee geinstalleerd mag worden.
De onzichtbare spyware doe je inderdaad niks aan en ik geef toe ook ik heb die wel eens al is het zelden , en je hebt daar zeker mooie proggie's voor.
Dat er mensen zijn die de pc alleen gebruiken om te mailen / chatten en beetje internetten die zijn er zat maar ook dan is het zeer belangrijk om op te kijken wat je doet en is een virusscanner / firewall geen overbodige luxe ( ik ken zat mensen die durven te zeggen ik mail en chat alleen maar dus geen van beide nodig )
mijn menig is zogauw een pc aan internet hangt minimaal een firewall en virusscanner te hebben en zelf al hangt de pc niet aan internet is een virusscanner geen overbodige ( diskettte / cd ff lenen enz enz )
Informatie inwinnen oke dat zal niet ieder beginnende of zelfs gevorderde gebruiker doen maar ik denk dat zeker in dit computer tijdperk bijna iedereen wel eens gehoord heeft van virussen en spyware ,de kranten en het nieuws staan soms vol als er weer eens ergens een paar leukerds zijn die een trojan/virus geval verzinnen waar de hele wereld last van heeft.
nogmaals dit is geen aanval op iemand maar een poging wat mensen bewust te maken van de gevaren van internet.
@ hein,
ben ik zeker met je eens maar moet je die zelfde mensen eens horen klagen als ze weer eens een virus hebben oid.
dan komen ze met de vragen mijn pc wordt zo langzaam en er gebeuren rare dingen wat kan dat nou zijn.
als je dan vraagt of ze wel eens hun virusscanner oid updaten kijken ze je aan of ze water zien branden "updaten nee ze hebben hem geinstalleerd toen ik de pc kreeg dat is toch goed "
wat ik al eerder gezegt heb er zijn altijd wel mensen om je heen waar je wat aan kan vragen en ik kan me eerlijk gezegt niet voorstellen dat er nog veel mensen zijn die het begrip virus / trojan / spyware nooit gehoord hebben.