HTTP Werkt, HTTPS Niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

XxSpinalxX

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2015
Met zowel elke browser in mijn gebruik (Firefox, Chrome, IE, CM-Dragon) werkt HTTP maar HTTPS niet.
Ik heb al mijn Cookies, Buffer, Geshiedenis, etc verwijderd.
Firefox en Chrome al Vernieuwd.
Firefox, Chrome, CM-Dragon en IE al opgestort zonder Addons.
Scans Gedaan met Avast, Iobit Malware Fighter, McAfee, MalwareBytes, Comodo.
Antvirus uitgezet en Firewall uitgezet (Avast, Iobit Malware Fighter en Comodo Firewall)
De router opnieuw gestart.
LAN en Wifi gestest
en niets maakt een verschil.

Andere dingen zoals "Steam" en "Origin" werken dan weer wel.
Ook "TeamViewer", "Skype", "Teamspeak", "Utorrent" en Win 8.1 apps werken.

Via Android, Linux (Ubuntu en Mint) werkt alles perfect.

Het systeem is Windows 8.1 (Spijtig genoeg...)

Iemand die kan helpen Plz?

Kan het zijn dat de CMOS-batterij van het systeem leeg is? Is de datum van het systeem goed ingesteld?

De CMOS batterij is volledig inorde. daarbij ligt het dus niet :/ en de datum is inorde

Ik heb er een screenshot van gemaakt (*bijlage (PNG)

Bijlagen

• scrnshot.jpg
    scrnshot.jpg
    69,7 KB · Weergaven: 73
Ik wil het volgende zien in 2 schermafdrukken:
a. [Windows-toets]r toetscombinatie -> timedate.cpl
Ik wil zelf kunnen controleren of jaartal, datum + tijdstip kloppen.
b. [Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl -> Rechtsklik de netwerkverbinding die je gebruikt en kies Eigenschappen
Mogelijk staat een of andere firewall/accelerator plugin bij "Deze verbinding heeft deze onderdelen nodig" die roet in het eten gooit.

Tijs.

Hier is de info (*Bijlage)

Bijlagen

• Image1.png
    Image1.png
    36,4 KB · Weergaven: 57
  • Image2.png
    Image2.png
    17,2 KB · Weergaven: 67
  • Image3.png
    Image3.png
    16,3 KB · Weergaven: 54
Inderdaad helemaal op orde.
Ik zou vermoeden dat het probleem dan kan liggen aan een van de volgende items (combinaties zijn mogelijk!):
a. Probleem met de TCP/IP stack
Maak snelkoppeling naar cmd.exe op je Bureaublad, rechtsklik die snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
In het CMD-venster:
netsh int ipv4 reset resettextv4.txt
netsh int ipv6 reset resettextv6.txt
netsh winsock reset

Herstart de computer daarna
b. Malware die zich bemoeit met je netwerkverbindingen [onwaarschijnlijk, gegeven wat je al getest/gescand had met allerlei software]
c. Plugins van je anti-virus in je webbrowsers die zich bemoeien met het (Internet-)verkeer. Kijk welke onderdelen van Avast en andere anti-malware programmatuur die je gebruikt, of die mogelijk iets uit te staan hebben met je problemen.

Tijs.

Ãlle CMD Commandos uitgevoerd en geslaagd. na het herstarten van het systeem, geen vershil. HTTPS laad niet.

Dan blijft c. over. Liefst deïnstalleer je tijdelijk alle actieve anti-malware (incl. anti-virus, firewalls etc.), herstart de computer en kijk of je het probleem nog hebt.

Tijs.

C. is al gettest geweest (Firefox en ander Browsers met uitgeschakelde addons en plugins + uitgeschakelde Antivurus en Firewall) het had geen effect.

Voor de zekerheid ook eens uitvoeren:
Junkware Removal Tool
en (daarna)
AdwCleaner

Verder neem ik aan dat je niet in de val bent getrapt om zgn. tweakers te gebruiken, zoals Tune Up Utilities etc. Indien wel, alle tweaks terug laten draaien en nog eens proberen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
neen. tweakers heb ik nooit gebruikt. het enigste wat ik echt gebruik is een Register Cleaner. (Iobit Advanced Systemcare) handig voor na een hoop De-Installaties

Na JRT en AdwCleaner te gebruiken gaat mijn HTTPS weer :3 Elke Browser accepteerd het weer. Blijkbaar bleek het probleem aan een paar Programma's te liggen :3

"Adtrustmedia"
"HerculesUSB"
"YTD Downloader" (Fake Versie)
"PC Speed Maximizer"

Deze "Brol" stond erop nadat een vriend mijn pc in gebruik had genomen voor enkele moment. ik zal hem zeker bedanken voor de marteling die hij aan mijn pc toegebracht heeft :3

Hartelijk dank voor je hulp :3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan