Huawei dongel verhindert opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter simo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

simo

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2003
Telkens als ik mijn laptop wil opstarten met de dongel voor internet (Huawei 3G Connect) blijft het scherm steken bij "druk F2 /F12 voor bootmenu". Zonder dongel in de usb-poort start de zaak probleemloos op. Wanneer ik de dongel in de reeds opgestarte laptop stop, werken vervolgens de dongel en de laptop ook prima, en kom ik op het internet.

Wat ik al heb geprobeerd is:
-verschillende usb-poorten (plus usb-hub).
-kijken naar het bootmenu

Alvast bedankt voor goede raad:thumb:

(Laptop toshiba satelite L670, windows 7)

Laatst bewerkt:
Hoi,
het booten van usb uitzetten in het Bios (bootvolgorde o.i.d.)? Normaal als de dongle niet bootable is dan krijg je dat niet, dus staan er wss bootbestanden op?

Laatst bewerkt:
Bedankt, maar "usb disable" in het bootmenu heb ik al geprobeerd.

Ben net de specs aan't lezen, het is ook een virtueel cd-romstation? Wat is je eerste bootoptie? Indien cd-station verander dat in je HDD.

Uit mijn hoofd (want anders moet ik weer eerst dongel afkoppelen, opstarten, f12-knop indrukken, dongel aankoppelen etc). HDD, fdd, lan, cd/dvd, usb (zou dit kunnen?)

De volgorde die je te zien krijgt door F12 te drukken hoeft niet perse dezelfde te zijn als die in het Bios ingesteld staat.
Heb je de precieze specs (type/serienr.) van dat ding zodat ik wat meer specifieker info kan krijgen daarover?

Het gaat om een Huawei E367 (overigens deed hetzelfde probleem zich op deze laptop ook voor met de Huawei van mijn vorige provider, Huawei E169). Ik had dus even de hoop dat het probleem met de nieuwe Huwei verholpen zou zijn, maar helaas.

Heb er even geen verklaring voor, wat mij steekt, heb je het al eens op een andere laptop uitgeprobeerd?
Of 'ie daar hetzelfde doet?

In ieder geval bedankt voor het meedenken, Mik Zjegger!
Het probleem van het niet opstarten wordt niet door de Huawei veroorzaakt. Op mijn andere laptop doet de dongel het namelijk prima, (ook op die van mijn vriendin).
Het probleem is helaas de Toshiba Satellite L670. Ik heb vandaag zelfs de software met HDD recovery opnieuw geplaatst. Na alle updates moest het (het aldus verse) systeem opnieuw opstarten. En wat denk je? Het probleem blijft. Ik weet dus niet waar ik de oplossing van het probleem verder moet zoeken. Ik denk dat er iets mis is met de software die Toshiba meelevert. Want er gaan wel meer dingen fout, dan alleen dit probleem. Er zit sowieso erg veel bagger bij die het systeem vervuilt (bing, skype, reeltime etc).
Deze laptop is in principe mijn reservelaptop, maar ik denk dat ik maar moet uitzien naar iets anders, want hier heb ik niets aan.

Laatst bewerkt:
Jammer, dan moet het idd aan je laptop liggen. Voor die meegeleverde ongewenste, ongevraagde software heb ik een perfect programmaatje voor je PcDecrapifier.
Graag gedaan en succes verder. :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk, boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan