HUAWEI HG655d USb HD als FTP server.. voor een IP camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

TinusvD

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2011
Berichten
105
Op mijn HUAWEI HG655d router zit een usb aansluiting waarop ik een HD aangesloten heb.
Deze kan ik instellen als FTP server.
Ik kan mijn FTP hd bekijken via de computer..
Niet dat ik er nog veel mee kant... b.v een map aanmaken o.i.d.

Via de cam instellingen kan ik beelden opslaan op deze server.
Alleen ik krijg deze fout melding Test ... Failed Can not connect to the server
Hierboven heb ik een afbeelding gedaan van wat ik ingevuld heb bij de camera.

Ik weet echt niets van FTP servers dus vandaar de vraag klopt dit of moet het anders?
 
Probeer je via USB een "domme" harde schijf aan te sluiten, die als FTP server zal dienen, of probeer je een "slimme" harde schijf aan te sluiten, die als FTP server kan werken? In het laatste geval zal de harde schijf een netwerk aansluiting moeten hebben, en natuurlijk niet via usb worden aangesloten.

Het een en ander kan je hier vinden: http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=4644
 
Verstaat u onder een "domme"harde schijf een usb HD en een "slimme"een netwerk hd.
In dat geval is die van mij dom ;)

Maar ook deze zou moeten werken.
De link van online had ik al eerder gelezen en mijn instellingen staan zo.
Ik kan dus wel op deze HD komen via explorer maar niet via mijn ip camera.

Het plaatje is een deel van mijn IP cam softrware die als de pc uit staat beelden op een FTP server kan slaan.
Mijn idee was dan ook een USB HD op mijn router -- daar maak ik een FTP server van en tadaaaa..

Maar ik krijg dus de foutmelding: Test ... Failed Can not connect to the server ..
Mijn inlog gegevens om op de HD te komen zijn het zelfde als ik invul als ik via de pc op deze FTP server wil komen.. dus die lijken mij niet fout?
 
Het Huawei modem is bekend eigenwijs. Welke firmware draai je op de Huawei modem: nog B023 of al 050? Verder zit de expert voor het Huawei modem op het ander forum.

Maar indien het van binnen je netwerk werkt, hoe benader je dan je hdd van binnen uit? En hoe benader je ze van buiten uit? Om ze van buiten uit de benaderen, moet je natuurlijk wel een ander internet verbinding gebruiken...
 
Firmware V100R001C02B050
Mijn ip cam zit toch op mijn eigen netwerk dus van buitenaf benaderen is dan toch niet nodig?

Indien ik van binnenaf op mijn netwerk wil kijken doe ik dat via ftp://192.168.1.1
Ik heb de poort van deze al vrijgegeven..
 
Ik heb het al gevonden...

Ik vergat de uploadfolder in te vullen..
En dan krijg je een foutmelding..
Deze heb je blijkbaar ook nodig.

Alsnog heel hartelijk bedankt voor uw antwoorden..
 
Het is niet makkelijk om het Huawei modem van buiten af te benaderen, vandaar mijn vraag...
 
Ok heb ik toch nog een vraagje..
U schreef: Verder zit de expert voor het Huawei modem op het ander forum.

Welk forum dan..
Dit omdat ik met mijn pc soms slecht verbinding krijg met mijn router terwijl mn tablet wel goed verbinding kan krijgen.
 
Welk forum dan..
Dit omdat ik met mijn pc soms slecht verbinding krijg met mijn router terwijl mn tablet wel goed verbinding kan krijgen.

Ik bedoel het forum van mijn link. Maar indien tablet wel verbinding en pc slecht, dan moet je in de WLAN kaart van de pc zoeken.
(Ik veronderstel dat tablet en pc draadloos zijn aangebonden).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan