Huawei modem/router gebruiken voor wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remarkable

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 apr 2013
Ik heb een Huawei router/modem HG655D overgehouden van mijn vorige provider. Deze hoef ik van de provider niet terug te sturen.
Mijn schoonvader heeft glasvezel van XMS en heeft daarbij geen wifi.
Kan ik mijn Huawei router/modem hiervoor gebruiken?
Wanneer ik hem aansluit kan ik verbinding met hem maken maar niet op internet.
Is dit met instellingen te realiseren en zo ja welke instellingen moet ik aanpassen?

Wellicht kan iemand mij helpen?

Het is volgens mij niet de bedoeling dat een glasvezelkabel omgezet wordt in een Wi-Fi-verbinding, dit i.v.m. signaalverlies, waardoor je niet de volledige snelheid uit je abonnement zult halen.

Het klopt dat je wel verbinding kunt maken met de router, maar niet met, waarschijnlijk om de router er simpelweg niet compatibel mee is.

je kan vanaf een glasvezel modem prima een utp kabeltje trekken naar een wifi router
echter zal het wifi gedeelte wat trager zijn maar meestal kan het wifi signaal het prima bij houden

glasvezel gaat meestal tot het modem/meterkast en niet direct naar de pc
verder valt 300mbps prima te behalen over wifi en utp (utp kan zelfs 1gbps als het moet)
dus tenzij jij meer dan 300mbps up en down krijgt van kpn ga je geen vertraging ondervinden

ik weet wel dat kpn fiber tot 500mbps gaat als je het duurste abbo neemt

Laatst bewerkt:
Signaal verlies is niet van belang. Het is puur om een draadloos internet te regelen zodat de kleinkinderen met hun tablet kunnen spelen. Maar als ik jullie zo hoor moet ik dat anders regelen?

je kan in de huawei router de DHCP functie uit schakelen je trekt dan vanaf het glasvezel netwerk een utp kabeltje naar je huawei router deze stop je in een LAN poort dus NIET de WAN poort

en als het goed is zou nu je Wifi automatisch een IP krijgen van de modem/router die vanaf het glasvezel netwerk komt

plaatje voor beter uitleg
post-14624-1246562434.jpg

Alleen maar DHCP uitschakelen?

Ik loop tegen precies hetzelfde probleem aan. Alleen maar DHCP uitzetten is volgens mij niet genoeg.

Bij de 1ste keer inloggen zou je dan direct terecht moeten komen op de huisrouter en daar een WPA2 sleutel moeten invoeren.

Ik heb het idee dat er nog wat meer uitgezet moet worden om mijn Huawei HG655d volledig transparant te maken. Moet er niet toevallig ook nog een crossover verbinding van LAN1 (bijv) naar de huisrouter getrokken worden ipv een straight kabeltje?

Enfin, ik al weer een halve dag zoet er meer geweest. Is er misschien iemand die mij verder kan helpen?

Alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan