Huawei P8Lite, filmpje of geluidsfragment naar startscherm kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hakar

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Ik zou graag een filmpje of een geluidsfragment op mijn telefoon naar het startscherm kopiëren om het direct beschikbaar te hebben zonder apps te moeten openen en te scrollen door de telefoon.
Ik heb geen idee of he überhaupt mogelijk is, heb er tot nu toe geen antwoord op gevonden.
Het filmpje of geluidsfragment is een laatste redmiddel wat door de fokker van onze pup er in is gestampt, en wat nu nog steeds werkt wanneer pup even bananen in zijn oren heeft.
Daarom zou ik het graag direct bereikbaar en afspeelbaar hebben vanaf het startscherm.

Eerste vraag is dan: waar speel je dat filmpje (of is het een geluidsfragment?) nu mee af?
Via WhatsApp, Messenger, of heb je het in je Mail / Anders? gekregen..
Als je antwoord op die vraag geeft kun je zoeken naar waar het fysiek staat, en daarna bijv. kopiëren naar je startscherm.

Antwoord op die vraag is, het filmpje spelen we af via WhatsApp, et geluidsfragmentje via een voicerecorde.
Wanneer we windows verkenner er op los laten dan kunnen we beide bestandjes fysiek zien staan op de externe opslag SD kaartje van de telefoon.
Echter kunnen we niet kopiëren naar het startscherm.
Zoekende op het web heb ik kunnen vinden dat bij bepaalde types Android je via een widgets iets zou kunnen doen, maar die widget zit niet op mijn phone.
Weet zo uit mijn net wakkere blote bol nook niet meer welke widget.

Antwoord op die vraag is, het filmpje spelen we af via WhatsApp, het geluidsfragmentje via een voicerecorder.
Wanneer we windows verkenner er op los laten dan kunnen we beide bestandjes fysiek zien staan op de externe opslag SD kaartje van de telefoon.
Echter kunnen we niet kopiëren naar het startscherm.
Zoekende op het web heb ik kunnen vinden dat bij bepaalde types Android je via een widget iets zou kunnen doen, maar die widget zit niet op mijn phone.
Weet zo uit mijn net wakkere blote bol ook niet meer welke widget.

ALs je dan bij dat bestand bent op je SD kaart.. houdt je vinger er wat langer op, zie je dan geen menuutje verschijnen? Daar kun je vaak een shortcut/snelkoppeling maken, waarna een verwijzing naar het bestand op je Homescreen (startscherm) komt te staan.
Maar.. Windows Verkenner? Je bent de bestanden nu aan het bekijken via de PC? Bovenstaande manier werkt denk ik alleen op je telefoon zelf. Zoek het 'Files' (bestanden) icoon, vindt je bestanden op die manier op je SD kaart.

Ja, tot nu deed ik altijd alles beheren via computer en verkenner.
Nu eens een actie van plan zoals boven beschreven, en ik loop vast.
Op de telefoon kom ik wel in de app bestanden, maar vind er geen enkele optie om bestanden te selecteren dan wel een shortcut te maken en te kopiëren.

bestand aanklikken en vasthouden, dan kun je het waarschijnlijk zo naar je lockscherm schuiven.

Zou kunnen, maar dan moet ik wel eerst bij dat bestand kunnen komen op de telefoon zelf.

Nou, dat kan toch..?
Apps=> app "Mijn bestanden" ( zit soms verborgen in een icoon genaamd "Tools" ).
Met Mijn bestanden ( is een soort verkenner ) blader je vervolgens naar de map op de sd-kaart waar de bestanden staan en dan bovenstaande proberen...

Met dank, na vele keren een tikje te hebben gedaan eindelijk iets gevonden en het aangedurft om aan te klikken.
En warempel ik had de keuze tussen lokale opslag en opslag in categorieën.

In die laatste het betreffende filmpje gevonden en deze kunnen kopiëren naar het lockscherm.
Kan helaas niet omschrijven hoe ik het precies heb gedaan, maar het heeft gewerkt. :thumb:

Ach, wat maakt het uit...
Met vallen en opstaan uiteindelijk gelukt en daar gaat het om.
Succes ermee weer :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan