hub achter router

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.C.G.Keizer

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2005
Hoi,

Ik ga binnenkort een hub plaatsen tussen mijn twee computers in mijn huis.
Ik zit met nog twee andere mensen achter een router.
Mijn vraag is: Moet ik speciale maatregelen nemen om mijn tweede computer op internet aan te laten sluiten?
Ik zou dat graag via mijn eerste computer laten verlopen.:D

Alvast bedankt!!

Een hub voor twee computers.......dat meen je toch niet echt hoop ik.
je hebt nu 1 computer waar internet op zit (via een vast verbinding) en je wilt de tweede computer via de eerste computerinternet geven.
Dus de eerste computer moet dan altijd aanstaan.
Dan zou ik in de eerste computer een extra netwerkkaart plaatsen en dan een crosskabel tussen de twee computers.
Dan de netwerkverbinding delen en je bent gereed.
Een hub is te storings gevoelig.

Hmmm.... je zegt dat je met twee anderen personen achter een router zit. Meeste routers die ik ken hebben minimaal 4 poorten... Is het niet gemakkelijker om een extra draadje naar de router te trekken?

Op aanvulling wat al gezegd is, hou er rekening mee dat meeste hubs slechts 10mb zijn... zou jammer zijn als gebruik maakt van een snellere verbinding.
Ook een puntje van aandacht als een extra netwerkkaart gaat aanschaffen.... geef een paar euro meer uit en neem een 100mb kaartje. Zit je altijd goed (zorg altijd voor de laatste drivers).

Groeten,
Rob.

Een hub voor twee computers.......dat meen je toch niet echt hoop ik.
je hebt nu 1 computer waar internet op zit (via een vast verbinding) en je wilt de tweede computer via de eerste computerinternet geven.
Dus de eerste computer moet dan altijd aanstaan.
Dan zou ik in de eerste computer een extra netwerkkaart plaatsen en dan een crosskabel tussen de twee computers.
Dan de netwerkverbinding delen en je bent gereed.
Een hub is te storings gevoelig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan