Opgelost Hub met poorten en onvoldoende voeding

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.662
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
In de manual staat > When the power supply of the USB port is insufficient, please connect a standaard 5V adapter. Wie heeft hier voorbeelden van? Te koop bij de Action? Is dat hetzelfde als een oplader? Bijgesloten zit een kabel met USB wit male en c male.
 
Tja, eigenlijk is dan elke 5V lader goed, zou wel eentje zoeken met min. 1,5A. Die hele platte zijn vaak maar 1A (5W), kan net onvoldoende zijn.
Chinese rommel kán heel brandgevaarlijk zijn, zou dus uitkijken naar een 'echt ' merk of een iets betere winkel.
(manual van wat eigenlijk?)
 
Ik was bij de Action en alle medewerkers wisten het niet en hadden er geen verstand van. Het gaat om een hub USB 3.0 Om nou één zo'n ding bij Amazon of ergens anders te bestellen gaat mij te ver. Er staat bij de Action op > Oplader en niet specifiek > Voeding

Iets betere winkel..., wat bedoel daar mee? Tegenwoordig is het kopen en wegwezen. Niet te veel vragen, want geen tijd voor. Probeer bedrijven nog eens te bellen, een keuzemenu met 10 toetsen een hoop gedram, ga maar naar de website, download de app, het is erg druk, wachttijden van een half uur zijn normaal of de verbinding wordt zonder pardon verbroken.

Medewerkers mogen niets en kunnen niets, want het 'zit zo in het systeem' is altijd de uitleg.
 
Mediamarkt, Expert, BCC, Coolblue, Hema, ...
 
Als je bijv een 4-poorts HUB wilt hebben onder de 30-40 euro, met voedingsadapter, dan is er bij die winkels amper keuze (MM?, Expert 1 bijna 40 euro, coolblue 1 van 3 tientjes niet op voorraad, HEMA geen powered type).
Had pas zelf gezocht, kwam dus bij die van boven uit, een van de betere winkels v/d Tweakers Pricewatch genomen.
Voor licht spul als muizen/keyboards aansluiten kun je unpowered wel werken, maar wil je (af en toe) die USB poort zwaarder belasten dan de poort waar deze op aangesloten zit, lijkt mij het handiger om een hub te nemen met die voeding voedingsadapter.
 
Het is inderdaad een lader, er is geen verschil tussen lader en voeding en adapter.
Zelf zou ik kijken bij bol punt com. Daar kan je in ieder geval de beoordelingen lezen en vaak van het zelfde artikel bij meerdere verkopers.
Er is inderdaad veel rommel bij. Misschien wil u daarom liever bij de servicebalie van een supermarkt eentje kopen. Dan kan je het terugbrengen.
Wat ik erg waardeer, dat is een controle lampje wat rood is wanneer spanning wordt afgenomen en groen als er geen vraag meer is. Op de bij telefoons geleverde stekkers zit geen lampje, dus als je er eentje moet kopen, dan kan je er voor kiezen. 1 Amp is geen sterke en 2 Amp is normaal en goed te gebruiken.
 
Bedankt voor de adviezen. Maar als je uren en uren met een nieuwe pc bezig bent en ook nog boodschappen, de was, stofzuigen, de ramen, de tuin, koken etc. etc. etc. moet doen dan wordt het wel eens te veel. Bol.com, Amazon e.a. websites gooien je dood met informatie en dan weet ik het nog niet, maar ben wel weer 2 uur bezig. Graag concrete linken dan kan ik wat bestellen.
 

Dit is een lader met meerdere poorten en een snoer er aan. Inclusief Quick Charge poort. Bekend merk voor kabels en stekkers. Prijs is ook wel eens het dubbele. Nog geen reviews. Op Bol zijn meerdere stekkers van Roline te vinden. Ik zou gaan voor dit model. Een gewone, voor in het stopcontact, kan je altijd nog wel krijgen. €38,21

Het was inderdaad even zoeken.
 
Dit Roline type noemt zich een lader , geen hub.... hij wilt een hub, waarvan de opties groter zijn als er een voeding bij zit.
Imho past het niet bij de vraag.
 
Nee, er staat dat je een standaard stroomvoorziening, als extra, kan moeten gebruiken wanneer het totaal aan aangesloten apparaten méér stroom vraagt.

USB sticks bijvoorbeeld vragen zo veel spanning niet snel. Meerdere USB harde schijfjes zonder stroomvoorziening wel. Je kan allerlei stroom verbruikers aansluiten op een HUB. Natuurlijk maakt de fabrikant voorbehoud.
 

Dit is een lader met meerdere poorten en een snoer er aan. Inclusief Quick Charge poort. Bekend merk voor kabels en stekkers. Prijs is ook wel eens het dubbele. Nog geen reviews. Op Bol zijn meerdere stekkers van Roline te vinden. Ik zou gaan voor dit model. Een gewone, voor in het stopcontact, kan je altijd nog wel krijgen. €38,21

Het was inderdaad even zoeken.
???? Ik heb jouw link uit #9 gebruikt en daar staat dat het alleen een lader is met diverse poorten, geen hub.

Ok, dan andere bronnen checken met de naam v/h "ding" uit jouw weblink:
Conrad: https://www.conrad.nl/nl/p/roline-u...usb-a-qc3-0-max-60w-2887671.html?refresh=true
Daar vind ik het Datablad 2887671 ROLINE USB Oplader, 6 Poorts (4x USB-A, 1x USB-C, 1x USB-A QC3.0), max. 60W
En daar lees ik op pagina 1 dat het echt alleen een spannings converter/ USB lader is en geen hub:
1700219877503.png

De titel van dit topic is toch echt: Hub met poorten en onvoldoende voeding.

Ik vermoed dat je 2 zaken per ongeluk door elkaar hebt gehaald. Ik kap er nu dus mee.
PS: Er zit ook geen data upload poort op die lader, alleen een 230V stekker ingang, maar das logisch als het een lader is. Een hub heeft wel zo'n data upload poort.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan